نوشته شده توسط : ali
مشتری های مسن بیشترین رابطه را با صنعت بانک دارند و دلیل آن نیز واضح است، طبق آمار رسمی سازمان ملل، تعداد افراد بالای 65 سال، در عرض 30 سال آینده سه برابر خواهد شد و به یک میلیارد و 500 میلیون نفر خواهد رسید که همه آنها به خدمات بانکی نیاز دارند.
به محض اینکه پیرمرد تنهایش گذاشت، پیرزن به دنیای بازنشسته ها پیوست. حالا 13 سال است که هر ماه دفترچه بانکی را بر می دارد، چادرش را زیر بغلش می زند و نفس زنان خودش را به بانک سر کوچه می رساند. سوادی ندارد، به مسئول باجه شماره یک که مورد اعتمادش است می گوید هر چقدر پول به حساب ریخته اند به او بدهد. برای پرداخت قبض ها دست به دامان نوه ها می شود؛ یکی قبض آب را می پردازد، یکی قبض گاز و اینگونه روزگار پیرزن سپری می شود.
 
اما پیرزن در رنج انجام کارهای بانکی تنها نیست؛ انجام کارهای بانکی برای سالمندان و افراد مسن نه فقط در ایران بلکه در تمام دنیا یک معضل به حساب می آید. به همین خاطر است که بانک ها تلاش می کنند نظامی متناسب با مشتری های سالمند خود طراحی کنند و خدمات را مطابق با شرایط آنها ارائه بدهند.
 
مشتری های مسن بیشترین رابطه را با صنعت بانک دارند و دلیل آن نیز واضح است، طبق آمار رسمی سازمان ملل، تعداد افراد بالای 65 سال، در عرض 30 سال آینده سه برابر خواهد شد و به یک میلیارد و 500 میلیون نفر خواهد رسید که همه آنها به خدمات بانکی نیاز دارند.
 



 
به همین خاطر است که راضی نگه داشتن این قشر از افراد جامعه، جزو چالش ها و در عین حال فرصت های اصلی بانک ها در سرتاسر جهان است. آنها اصلی ترین مراجعه کنندگان به بانک ها به شمار می آیند؛ از وب سایت گرفته تا ATM و حتی سیستم های بانکی داخل تلفن های همراه هوشمند، همگی زیر سلطه این افراد قرار دارند.
 
همگام سازی این سیستم های مختلف بانکی با سطح ادراکی و شناختی افراد مسن، جزو اصلی ترین وظایف نظام بانکداری امروز به شمار می آید. پیشرفت تکنولوژی، فرصت های فراوانی را برای ایجاد خدمات متنوع پیش روی بانک ها قرار می دهد.
 
پژوهش های موسسه تحقیقاتی پیو نشان می دهد مردم چه در جوامع توسعه یافته و چه در اقتصادهای نوظهور، همزمان با افزایش سن بابت کیفیت زندگی خود نگران هستند و دسترسی به خدمات مالی یکی از کلیدی ترین مسائل در احساس امنیت و استقلال برای آنها به شمار می آید. بسیاری از بانک ها در سرتاسر دنیا به این فکر افتاده اند که نظام بانکداری همراه با افراد مسن را ایجاد کنند؛ نظامی که به آن دوستدار افراد مسن گفته می شود.
 
نظام بانکی که دوستدار افراد مسن است، خدمات و محصولاتی متناسب با افراد مسن ارائه می دهد؛ برخی به آن خدمات بانکی افراد ناتوان یا خدمات بانکی برای مشتری های ناتوان نیز می گویند اما در نهایت تمرکز همه این سیستم ها بر محدودیت سلامتی افراد قرار دارد. واقعیت این است که صنعت خدمات مالی نمی تواند نیازهای افراد مسن را نادیده بگیرد چرا که این افراد مشتری های اصلی در این صنعت به شمار می آیند.
 
بر اساس مطالعات موسسه ای به نام NCRC پنج اصل برای دوستانه شدن نظام بانکی با افراد مسن وجود دارد؛ این پنج اصل کمک می کند فضای بهتری برای افراد مسن در نظام مالی برقرار شود.
 
1. محافظت از افراد مسن برابر سوء استفاده مالی
 
مسئولان بانک ها باید استانداردهای مشخصی داشته باشند تا به کمک آن از افراد مسن برابر حقه ها و فریبکاری ها محافظت کنند و جلوی سوء استفاده مالی را از آنها بگیرند. در آمریکا کمیسیون حمایت از مشتریان مالی وجود دارد که تمرکز خود را روی این مسئله قرار داده و تلاش می کند جلوی هرگونه سوء استفاده مالی از سالمندان را بگیرد. یکی از این اقدامات انجام «تماس نگیر» نام دارد. در این اقدام، تلفن افراد سالمند برای تماس های تبلیغاتی در حوزه امور مالی زنگ نمی خورد. این اقدام برای افراد سالمند بسیار موثر بوده است.
 
مطالعات در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد بخش اصلی مشکلات از عدم آگاهی افراد مسن ناشی می شود. بسیاری از آنها حتی موارد سوء استفاده مالی را گزارش نمی دهند. به همین خاطر آموزش و آگاه سازی در دستور کار قرار گرفته است. برنامه «آگاه باش» جزو اقدامات موسسه های مالی است که در این زمینه به افراد آموزش های لازم را می دهد. به این ترتیب موسسه های مالی نخستین قدم را در زمینه کاهش سوء استفاده های مالی از افراد سالمند برداشته اند و بخش عمده این کار را به کمک آموزش و آگاه سازی انجام می دهند.
 



 
2. همگام سازی خدمات مالی با افراد مسن
 
افراد سالمند برای این که بتوانند بهترین تصمیم را در زمینه امور مالی بگیرند، باید به خدمات موثری دسترسی داشته باشند. آنها باید بتوانند بودجه اندک خود را مدیریت کنند و این مدیریت تنها با خدمات کارآمد، عملی خواهد شد. افراد مسن درآمدهای مختلفی دارند و باید شیوه مدیریت این درآمد را یاد بگیرند.
 
بر اساس مطالعات NCRC در حال حاضر برخی از موسسه های مالی خدماتی را ارائه می دهند که برای تمامی افراد مسن با هر سطح درآمدی قابل استفاده است. یکی از بهترین خدمات، «حساب پیری» نام دارد. این حساب همه چیز را به شکل پیچیده ای محاسبه می کند و به این ترتیب بهترین خدمات را در اختیار افراد مسن می گذارد. واقعیت این است که بانک ها باید تشویق شوند تا چنین خدماتی را متناسب با افراد سالمند ارائه بدهند. حتی وام هایی که بانک ها به افراد مسن اختصاص می دهند باید کوتاه مدت باشد و بین 5 تا 10 سال و در نهایت 15 سال باشد؛ نرخ سود آن نیز باید پایین باشد تا در دسترس همه آنها قرار بگیرد.
 
3. توسعه مدیریت مالی
 
آموزش مالی در کانون مدیریت مالی موثر قرار دارد. این آموزش ها افراد مسن را از دشواری هایی مالی که ممکن است گرفتار آن بشوند، نجات می دهد. حتی ثروتمندترین سالمندان هم نسبت به آموزش و دریافت راهنمایی برای مدیریت امور مالی خود ابراز تمایل می کنند. برخی از این آموزش های مدیریتی در قالب سمینار برگزار می شود تا به آنها بیاموزد که بهترین تصمیمات مالی را بگیرند.
 
البته بسیاری از افراد از برنامه های آموزشی در این زمینه آگاه نیستند و برخی هم نمی دانند چطور می توانند در چنین کلاس ها یا کارگروه هایی حضور پیدا کنند. بررسی ها نشان می دهد پروژه های موفق بسیاری در این زمینه در ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان است. تجربه نشان می دهد که دولت ها و سازمان های محلی باید در این زمینه همکاری کنند تا سمینارها و کارگروه های موثری برگزار شود و تمامی افراد مرتبط را در آن درگیر کند.
 
4. دسترسی به حمایت های مالی حیاتی
 
در آمریکا اگر افراد سالمند مورد حمایت مالی قرار نگیرند با مشکلات جدی روبرو می شوند. بررسی های NCRC نشان می دهد که 45.2 درصد از این افراد زیر خط فقر خواهند بود؛ به این ترتیب حمایت های مالی برای آنها امری حیاتی به شمار می آید اما چنین حمایت هایی نیاز به هماهنگی های گسترده میان سازمان های مختلف دارد. موسسه های مالی باید نقش رهبری را در این زمینه ایفا کنند و به افراد پیر کمک کنند تا به حمایت های مالی مورد نیاز خود دست پیدا کنند.
 
بانک ها می توانند از طریق شعبه های مختلف خود برنامه های حمایتی را اجرایی کنند. شعبه های محلی کافی است از تکنولوژی استفاده کنند و ابزار آنلاین را فراهم کنند اما در کنار آن اداره ها و سازمان های دولتی نیز باید نقشی را ایفا کنند تا این حمایت ها فراهم شود. در ایالات متحده آمریکا خزانه داری اصلی ترین نقش را به عهده دارد. البته آنها نیز بدون سود نمی مانند و می توانند با این روش، درآمد کسب کنند.
 



 
5 بهبود دسترسی به بانک ها و خدمات آنها
 
تعداد شعبه های بانکی کاهش یافته و این امر به مشکلی برای افراد سالمند تبدیل شده است. آنها با دسترسی به سازمان های مالی احساس امنیت می کنند. حتی در برنامه محافظت از سالمندان سازمان جهانی بهداشت این مسئله مورد توجه قرار گرفته است.
 
مسئولان شهرها و محیط های اجتماعی مختلف باید به نیازهای محیطی افراد سالمند توجه داشته باشند و شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند به صورت مستقل و بدون نیاز به دیگران، احتیاجات خود را برآورده کنند. در زمینه خدمات آنلاین نیز شرایط باید به گونه ای باشد که افراد مسن به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. برخی از سایت ها با روش های مختلف تلاش مین کنند شرایط را برای افراد سالمند تسهیل کنند.
 
انقلابی در دنیای بانک
 
«هر چه پیرتر، خردمندتر»؛ این یکی از معروف ترین ضرب المثل های انگلیسی است. اما واقعیت این است که توانایی افراد برای مدیریت پول در سنین بالا با مشکل روبرو می شود. بر اساس گزارش اکونومیست، مطالعات نشان می دهد که توانایی تصمیمات مالی بعد از دهه 50 با اختلالاتی همراه می شود. بانک های دوستدار افراد مسن، تلاشی است برای محافظت از مشتریانی که در این زمینه آسیب پذیر هستند.
 
شاید یکی از دردناک ترین مشکلاتی که افراد سالمند با آن مواجه می شوند، آلزایمر باشد اما واقعیت این است که اختلالات ادراکی و شناختی امری طبیعی به شمار می آیند؛ به همین خاطر است که مهارت مدیریت مالی در دستور کار بسیاری از نهادها و سازمان ها قرار گرفته است.
 
افرادی که سن بالایی دارند معمولا کارهای روزانه بانکی را به چشم یک چالش بزرگ می بینند که باید با آن دست و پنجه نرم کنند و گاهی نمی توانند سرمایه گذاری درستی داشته باشند. این افراد برابر کلاهبرداری ها نیز بسیار آسیب پذیر هستند.
 
بر اساس گزارش اکونومیست، بسیاری از مواقع آشنایان و دوستان دست به کلاهبرداری می زنند. در سال 2010 تنها 13 درصد از جمعیت ایالات متحده آمریکا بالای 65 سال سن داشتند اما آنها یک سوم از کل پول کشور را در اختیار داشتند. مستمری بگیران بریتانیایی وقتی از آوریل 2015 اجازه پیدا کردند که پس انداز قفل شده خود را از بانک ها بیرون بکشند، بیشتر در معرض آسیب قرار گرفتند.
 
برخی از روزنامه ها اینطور نوشتند که مستمری بگیران پول خود را می گیرند و ریخت و پاش می کنند. به این ترتیب آنها به راهی آسان برای کلاهبرداری تبدیل شده اند. البته قربانیان معمولا کلاهبرداری ها را گزارش نمی دهند و به همین خاطر پیگیری آنها بسیار دشوار است. یک شرکت خدمات مالی به اسم «ترولینک فاینشال» وجود دارد که این موارد را پیگیری می کند؛ بر اساس برآوردهای این شرکت بین 3 میلیارد تا 37 میلیارد دلار از منابع افراد مسن مورد سوء استفاده قرار می گیرد. بریتانیایی ها بیش از سایر نقاط دنیا در این زمینه کار می کنند تا مشکل را برطرف کنند.
 
آمار به دست آمده از یک سازمان در بریتانیا نشان می دهد متوسط سن کسانی که مورد کلاهبرداری مالی در این کشور قرار می گیرند، 75 سال است. کاهش سطح شناختی افراد باعث می شود که آنها همیشه در خطر باشند. نیمی از افراد بالای 75 سال در بریتانیا به تنهایی زندگی می کنند و به همین خاطر بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
 
بر اساس گزارش اکونومیست، بانک ها کمی دیر نسبت به این مشکلات واکنش نشان داده اند. در واقع تفکر اولیه این بود که بانک ها باید به عنوان مدیر هر تصمیم احمقانه ای را که شخص در مورد منابع مالی خود بگیرد اجرایی کنند اما اخیرا اقدامات دوستدار افراد مسن باعث شده این رویکرد به کلی تغییر کند. برای مثال اکنون دستگاه های خودپرداز گویا برای افراد نابینا وجود دارد.
 



 
 
یکی از بانک های بریتانیایی به نام بارکلیز از صدا برای کمک به مشتری های خود استفاده می کند؛ یعنی فرد حتی می تواند رمز عبور خود را نیز با صدای خودش بگوید. برخی از بانک های اروپایی و آمریکایی نیز به کارمندان خود آموزش می دهند تا در این زمینه مشتری خود را به درستی راهنمایی کنند. مدیریت پول، سخت ترین کاری است که بانک ها باید انجام بدهند.
 
بانک ها در عصر خاکستری ماموریت خطیری را به عهده دارند. آنها به لحاظ اخلاقی وظیفه دارند به مشتری های خود کمک کنند و بهترین مدیریت مالی و پولی را داشته باشند. «جیسون کارلاو» متخصص آلزایمر در دانشگاه پنسیلوانیا بر این باور است که بانک ها می توانند به شناسایی افراد پیری که مشکلات ذهنی نیز دارند، کمک کنند و از این طریق مانع از دست رفتن منابع مالی آنها شوند. به همین خاطر است که بانک ها وظیفه دارند انقلابی در دنیای خود به پا کنند و سیاست های جدیدی را پایه ریزی کنند که متناسب با افزایش سن آدم ها باشد و از مال آنها محافظت کند.
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
رئیس جمهور طی بخشنامه ای به کلیه شرکت های دولتی دستور داد نسبت به انسداد کلیه حسابهای دولتی در سایر بانکها بجز حسابهای بانکی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه اقدام کنند.

رئیس جمهور طی بخشنامه ای به کلیه شرکت های دولتی دستور داد نسبت به انسداد کلیه حسابهای دولتی در سایر بانکها بجز حسابهای بانکی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه اقدام کنند.

 
در این بخشنامه آمده است: در اجرای اصل (53) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مفاد ماده (94) قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران و همچنین استناد ماده 3 و بند (ز) ماده (1) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، تمامی شرکتهای دولتی موضوع مواد 4 و 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت های دولتی موضوع بند 3 ماده 18 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی به استثنای بانکها و بیمه های دولتی، مکلفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، تمامی حسابهای بانکی خود اعم از حسابهای درآمدی و پرداخت را با مجوز خزانه داری کل کشور، نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح و حسابهای خود نزد کلیه بانک ها را مسدود کنند.
 

بر اساس این بخشنامه، عدم اقدام شرکتهای مذکور در اجرای مفاد این بخشنامه در حکم تصرف در وجوه عمومی تلقی می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 2614
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
برخی از منابع خبری با اشاره به ورود تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به سوریه اعلام کردند که این نیروها در نزدیکی «رقه» در شمال سوریه مستقر خواهند شد.
ادعا شده است که تعدادی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا وارد خاک سوریه شدند.

روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از مسئولان پنتاگون ادعا کرد که این تفنگداران برای کمک به نیروهای تحت حمایت آمریکا به منظور آزادسازی شهر «رقه» سوریه از دست گروه تروریستی داعش وارد این کشور شده‌اند.

به گفته این مسئولان، احتمالا این نیروها برای حمایت توپخانه‌ای از نیروهای بومی در مواضع نزدیک به شهر رقه مستقر خواهند شد.

روزنامه واشنگتن پست همچنین نوشته که بخشی از آتشبار توپخانه‌ای به این منطقه منتقل شده است و این گروه از کالیفرنیا و جیبوتی سپس کویت وارد سوریه شده‌اند.

«آدریان رانکین گالوای» سخنگوی پنتاگون ضمن امتناع از ارائه توضیحات در خصوص این مسئله، گفت: به دلیل مسائل امنیتی نمیتوانم درباره تحرکات و استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه اطلاعات ارائه کنم.

این روزنامه چندی پیش اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را افزایش دهد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای مربوط به طرح پنتاگون برای آزادسازی رقه که گفته میشود در حال حاضر در دست بررسی است، نیروهای آمریکایی در این عملیات علیه داعش به صورت مستقیم شرکت ندارند و حمایت کافی را از نیروهای دموکراتیک سوریه خواهند داشت که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و در نوامبر گذشته عملیات آزادسازی را آغاز کردند.


:: بازدید از این مطلب : 2857
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه معرفی "روحانی" از سوی ‌اصلاح‌طلبان برای انتخابات ‌قطعی نیست، گفت: امکان ردصلاحیت روحانی در انتخابات 96، حداقل با تحلیل وی صفر است و طرح این مطالب یک جنگ روانی است و ما این مسئله را در مجموع منتفی می‌دانیم.
نماینده مردم تهران در مجلس از عدم قطعیت معرفی "روحانی" از سوی ‌اصلاح‌طلبان برای انتخابات ‌سال 96 خبر داد.
 
محمود صادقی در ارتباط با کاندیداتوری بقایی و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت:معتقدم فضا باید برای همه‌کسانی که این شایستگی را در خود می‌بیند باز باشد، به‌طوری‌که با عدم حضور احمدی‌نژاد رئیس دولت سابق نیز مخالف نبودم چون معتقدم فضایی باید وجود داشته باشد تا هر کس توان حضور در این عرصه را دارد بتواند رقابت کند و برنامه‌های خود را اعلام کند بنابراین از حضور بقایی و رئیسی در این عرصه نیز استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امکان ردصلاحیت روحانی در انتخابات 96، حداقل با تحلیل وی صفر است و طرح این مطالب یک جنگ روانی است و ما این مسئله را در مجموع منتفی می‌دانیم اما نظر برخی از اصلاح‌طلبان بر این است که رقبایی وجود داشته باشد چرا که جهان سیاسی سیال است و احتمالات مختلفی وجود دارد بنابراین گفتمان اصلاح‌طلبی هم باید به عرصه بیاید و مطالبات مردم را با این گفتمان و رویکرد بیان کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اما یک رویکرد دیگر وجود دارد مبنی بر اینکه همه توان‌ها در جهت روحانی باشد که احتمالاً این بحث‌ها تا یک یا دو هفته آینده در شورای سیاست‌گذاری تمام می‌شود اما تبادل بیشتر افکار را بر این می‌دانم که کسی با روحانی رقابت نکند ولی این موضوع قطعی نیست.


:: بازدید از این مطلب : 2656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ترک ها حد اکثر سه ماه فرصت داشتند که طرح خود را عملی کنند اما بیش از سه ماه طول کشید فقط شهر الباب را تصرف کنند.
 به نقل از اسپوتنیک، گیر و دار تحویل و تحول حکومت در ایالات متحده فرصتی را برای ترکیه بوجود آورد تا به سمت اجرای طرح دیرینه خود مبنی بر اشغال بخشی از سوریه پیش برود اما در نهایت این طرح همانند طرح های قبلی نه فقط ناکام ماند بلکه منجر به پیچیده تر شدن جنگ در سوریه نیز شده.

 

ترک ها حد اکثر سه ماه فرصت داشتند که طرح خود را عملی کنند اما بیش از سه ماه طول کشید فقط شهر الباب را تصرف کنند و آن هم نه با اقتدار نظامی بلکه طی مذاکراتی که با داعشی ها جهت عقب نشینی از شهر الباب انجام دادند.


آنها امیدوار بودند پس از الباب به سرعت به سمت منبج و باقیمانده مناطق مد نظر خود حرکت کنند و اردوغان به صراحت از این تصمیم سخن به میان آورد اما ناکامی و تاخیر در اجرای نقشه ها منجر به آن شد که دیگر طرفهای درگیر بتوانند به ترک ها پاتک بزنند.


ایالات متحده تصمیم ندارد نیروهای خود را مستقیم وارد جنگ سوریه کند و طی چند سال اخیر سرمایه گذاری وسیعی روی کرد ها انجام داده تا به عنوان نیروی زمینی از آنها استفاده کند و می داند که بدون نیروی زمینی محال است پیشرفتی در عملیات مد نظرش انجام شود و از سوی دیگر حتی در صورت پیروزی بر علیه داعش هیچ جایگاهی در معادلات نخواهد داشت. از سوی دیگر رفتار های دم دمی و پیش بینی نشده ترک ها آمریکایی ها را به ستوه آورده و لذا ظاهرا تصمیم گرفته اند از کردها حمایت کند و در مقابل همپیمان استراتژیک خود در منطقه ، یعنی ترکیه بایستند.

 

آمریکایی ها برای نمایش این تصمیم و عزم خود رسما نیروهای خود را در خط مقدم میان ترک ها و کردها قرار دادند و پرچم ایالات متحده را علم کردند تا خط قرمزی برای ترک ها در سوریه ترسیم کنند.


با این اقدام آمریکایی ها نه فقط رودر روی ترکیه قرار گرفتند بلکه حتی در واقع ترک ها را تهدید کردند اگر بخواهند یک قدم دیگر بردارند با آمریکا طرف خواهند بود.


از سوی دیگر ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه و همچنین نیروهای مورد حمایت ایران بقیه خطوط را تصرف کرد و رو در روی نیروهای وابسته به ترکیه قرار گرفت.


برخی دیپلمات ها مدعی هستند که طرح ایجاد خط قرمز برای ترکیه در سوریه یک نقشه ایرانی بود و دلیل عصبانیت ترک ها از ایرانی ها در هفته های اخیر هم این بود که ایرانی ها همه نقشه های آنها در سوریه و عراق را برهم می زنند، این دیپلمات ها مدعی هستند که بر عکس ترک ها که همیشه تصمیمات خود را با سر و صدا وهیاهوی زیاد انجام می دهند ایرانی ها پشت پرده عمل می کنند و نقشه های خود را بی سر و صدا روی زمین به اجرا در می آورند و فقط نتیجه برایشان مهم است.


اگر هم به اقدامات ایران در سوریه و عراق نگاه کنیم متوجه می شویم که این دیپلمات ها بیراه هم نمی گویند.

 

ایرانی ها در سوریه با روسیه همکاری می کنند تا از دولت همپیمانشان حمایت کنند و در عراق هم همه اذعان دارند که حتی اگر هم توافقی روی کاغذ وجود نداشته باشد ولی اگر همپیمانان ایران روی زمین نباشند امکان ندارد عملیات موصل و یا عملیات دیگری در عراق موفق شود و عملا ایرانی ها در عراق هم بی سر و صدا با ایالات متحده همکاری می کنند تا از دولت مورد حمایت خود حمایت کنند یا به قول برخی ایالات متحده خواسته یا نا خواسته پشتیبان همپیمانان ایران در عراق شده.


علیرغم همه تلاش های ترکیه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که همپیمانان ایالات متحده به حساب می آیند اما اینان هیچکدام نتوانسته اند همانند ایران در سوریه و عراق شطرنج بازی کنند.
حتی کرد های سوریه که در حال حاضر همپیمان ایالات متحده به حساب می آیند به ایران نزدیک تر هستند تا به ایالات متحده.


شرایط در سوریه امروزه به گونه ای است که نه فقط مسیر ترک ها برای ادامه عملیاتشان در سوریه متوقف شده بلکه نیروهای همپیمانشان در یک مثلث محاصره شده اند که هر آن ممکن است به نابودی کشیده شوند.


به این دلیل ترکیه مجبور شده از برنامه های خود عقب نشینی کند و تلاش کند با ایالات متحده و روسیه به توافقاتی دست یابد تا همین امتیاز هایی را که کسب کرده بتواند بگونه ای خرج کند.
 


:: بازدید از این مطلب : 2644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نهادهای فدرال تحقیقاتی و اطلاعاتی آمریکا درباره افشاگری جدید ویکی‌لیکس پیرامون استفاده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از نرم‌افزارهای جاسوسی تحقیق می‌کنند.
به نقل از بی بی سی، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) در یک همکاری مشترک قرار است در این باره تحقیق کنند.

 

با وجود این کاخ‌سفید، سیا و اف.بی.آی. تمامی درخواست‌ها برای واکنش به درستی مدارک افشا شده از سوی ویکی‌لیکس را بی پاسخ گذاشته‌اند.

 

در همین حال، یک سخنگوی سازمان سیا به بی‌بی‌سی گفته "مردم آمریکا باید نسبت به هرگونه افشاگری ویکی‌لیکس عمیقا احساس خطر کنند، چرا که چنین افشاگری‌هایی برای آسیب رساندن به نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده طراحی شده تا از توان این نهادها برای حفاظت از مردم آمریکا در برابر تروریست‌ها و دشمنان بکاهد. چنین افشاگری‌هایی نه تنها به نیروها و عملیات‌های اطلاعاتی آسیب می‌رساند بلکه دشمنان ما را به اطلاعات و ابزاری برای آسیب رساندن به ما مجهز می‌کند."

 

دیروز (سه‌شنبه) ویکی‌لیکس هزاران سند محرمانه منتشر کرد که مدعی است حاوی جزییات نرم‌افزارهایی است که سیا به طور گسترده برای هک کردن ابزارهای کامپیوتری استفاده کرده است.

 

گفته می‌شود که "سلاح‌های سایبری" مورد ادعای ویکی‌لیکس، برای نفوذ سازمان سیا به کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند و همچنین ابزارهای خانگی از جمله تلویزیون‌های هوشمند و حتی مودم‌های اینترنت خانگی استفاده شده است.

 

بر اساس گزارش ویکی‌لیکس، بعضی از این بد‌افزارهای نفوذی، در داخل خود سازمان سیا طراحی شده‌اند، اما گفته می‌شود که سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا (ام‌آی‌فایو) نیز در طراحی یک نرم‌افزار جاسوسی برای حمله به تلویزیون‌های سامسونگ مشارکت داشته است.

 

ادعا شده که سازمان سیا راهی برای نفوذ به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ پیدا کرده است که می‌تواند مکالماتی را که در نزدیکی این تلویزیون‌ها انجام می‌شود، شنود کند.

 

همزمان اپل، سامسونگ و دیگر غول‌های دنیای الکترونیک با واکنش به این افشاگری‌ها اعلام کرده‌اند در صدد پیدا کردن راههای نفوذ بدافزارها به محصولات خودند و "حفظ اطلاعات مشتریان‌شان همچنان" الویت اصلی آنها است. مایکروسافت هم گفته از انتشار این اطلاعات آگاه است و مشغول بررسی آنهاست.

 

به گفته مقام های آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن با رسانه‌های آمریکایی گفتگو کرده‌اند، تحقیق و تفحص در این باره با تمرکز بر پیدا کردن راه درز اطلاعات محرمانه از سیا به بیرون و چگونگی دستیابی ویکی لیکس به این فایل‌ها صورت می‌گیرد.

 

ویکی‌لیکس می‌گوید منبعی که این اطلاعات را برای انتشار در اختیار این پایگاه قرار داده به دنبال برانگیختن این بحث بوده است که آیا توانایی‌های هک کردن سیا از اختیارات این سازمان فراتر رفته است؟

مارک وارد، خبرنگار بی‌بی‌سی در امور تکنولوژی و فناوری اطلاعات، می‌گوید که مقدار عظیمی از اطلاعات در مخزن داده‌های سیا وجود دارد که بخش بزرگی از آن، مانند نفوذ ظاهرا موفق به تلویزیون‌های هوشمند، تعجب‌آور نیست. پیش از این هم هکرهایی بوده‌اند که به تنهایی توانسته‌اند کار مشابهی انجام دهند، بنابراین ماموران یک سازمان اطلاعاتی دولتی همیشه می‌توانند یک قدم از هکرهای معمولی جلوتر باشند.

 

به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی در امور فناوری، احتمال زیادی وجود دارد که سیا میلیون‌ها دلار برای طراحی یک "زرادخانه‌ بدافزار" هزینه کرده باشد. این ابزارها به طور تضمین‌شده کار می‌کنند، چون بر اساس راه‌های نفوذ، اشکال‌های نرم‌افزاری و نقطه‌ضعف‌هایی که طراحی شده‌اند، پیش از این هرگز فاش نشده است.

 

مارک وارد معتقد است که آنچه بیش از توانایی‌های هکری سیا نگران‌کننده است، فاش شدن اطلاعات مربوط به راه‌های نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری موجود است. این موضوع می‌تواند هدف سوءاستفاده مجرمان سایبری قرار گیرد.

ویکی‌لیکس اعلام کرده است که انتشار این اطلاعات بخش نخست از رشته اطلاعاتی است که می‌خواهد درباره فعالیت‌های سایبری سیا منتشر کند.


:: بازدید از این مطلب : 2584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

«پوتین نمی تواند مانع از حضور دائمی نیروی های نظامی و همچنین نیروهای دریایی ایران در سوریه شود...»

پایگاه صهیونیستی "دبکا فایل" (Debka File) با انتشار گزارشی به تحلیل وضعیت کنونی سوریه، پرداخته و با اشاره به سفر پیش روی نتانیاهو به مسکو عنوان کرده است: «حتی اگر پوتین به نتانیاهو وعده دهد که نیروهای ایرانی و شبه نظامیان تحت حمایت ایران را از مرزهای سوریه و اسرائیل دور نگه دارد، شاید بتوان گفت که او در جایگاهی قرار ندارد که به وعده خود عمل کند.»

 


در این گزارش می خوانیم:

«دونالد ترامپ که در هفته های اخیر به صورت مداوم با اتهاماتی مبنی بر رابطه کمپین انتخاباتی اش با سازمان اطلاعات روسیه، بمباران شده است؛ اکنون به اجبار از برنامه اصلی خود برای همکاری با مسکو برای مبارزه با داعش در سوریه و بیرون آوردن سوریه از چنگال آهنین ایران عقب کشیده است.

تمامی سیاست ترامپ در قبال خاورمیانه اکنون در هوا معلق مانده است و از سوی دیگر او با دشمنان داخلی دست و پنجه نرم می کند. ائتلاف آمریکا با متحدان منطقه ای خود در خاورمیانه -عربستان سعودی، مصر، اردن و اسرائیل- نیز که بسیار مورد گفتگو قرار می گرفت، به حالت تعلیق در آمده است.


در میان ابهامات موجود درباره گام های بعدی دولت آمریکا، بعید به نظر می رسد که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بتواند در پیشرفت چندانی در مذاکرات پیش روی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز پنجشنبه (9 مارس) داشته باشد.

 منابع اطلاعاتی و نظامی دبکا فایل گزارش داده اند که حتی اگر نتانیاهو موفق شود پوتین را متقاعد سازد که مانع از اعزام نیروهای ایران و حزب الله به مرزهای سوریه و اسرائیل در مقابل بلندی های جولان، شود، نمی تواند مانع از حضور دائمی نیروی های نظامی و همچنین نیروهای دریایی ایران در سوریه شود.

 منابع نظامی دبکا فایل تاکید دارند با وجود آنکه روس ها می گوید در حال همکاری با ارتش سوریه هستند؛ منظور واقعی آن ها سپاه پاسداران ایران و شبه نظامیان شیعی طرفدار ایران و حزب الله است؛ چرا که اکثر واحدهای ارتش سوریه در جریان شش سال جنگ داخلی از بین رفته و یا فقط روی کاغذ وجود دارد.

پس حتی اگر پوتین به نتانیاهو وعده دهد که نیروهای ایرانی و شبه نظامیان تحت حمایت ایران را از مرزهای سوریه و اسرائیل دور نگه دارد، شاید بتوان گفت که او در جایگاهی قرار ندارد که به وعده خود عمل کند. در حالی که آمریکا از این میدان جنگ دور است، ایران و نیروهای تحت حمایت آن شرکای اصلی روسیه بر روی زمین، برای دستیابی به اهدف آینده خود در سوریه هستند.»



:: بازدید از این مطلب : 2647
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در حالی که منتقدان روحانی را به خاطر عملکرد اقتصادی‌اش زیر سؤال می‌برند، او تلاش دارد ادبیات سیاسی را به سوی موضوعات دیگری سوق دهد که رأی میانه روها را جذب کند برای مثال وی اخیراً درباره بهبود وضعیت حقوق مدنی ابراز امیدواری کرده است.
خبرگزاری رویترز در گزارشی به انتخابات ایران و موضوعاتی که آقای روحانی به آنها می پردازد پرداخت و نوشت: احمد جنتی در سخنرانی تند خود در روز گذشته با صراحت کامل بیان کرد که رئیس جمهور حسن روحانی باید از مردم ایران به خاطر اینکه نتوانسته است اقتصاد ایران را بهبود بخشد، عذر خواهی کند.

 رویترز نوشت: اکنون آقای روحانی با انتقادات شدیدی از سوی مخالفان داخلی خود روبروست چرا که عده زیادی بر این باورند که توافق هسته ای همچنان موجب رفع تحریم ها علیه ایران نشده و اقتصاد ایران رونق پیدا نکرده است.

 این خبرگزاری افزود: آقای روحانی نیز با توجه به افزایش انتقادات و صحبت های دیروز آقای جنتی، اعلام کرد که دولت در پایان سال گزارش کاملی از روند بهبود اقتصاد ایران ارائه خواهد داد.

این خبرگزاری افزود: در حالی که منتقدان روحانی را به خاطر عملکرد اقتصادی‌اش زیر سؤال می‌برند، او تلاش دارد ادبیات سیاسی را به سوی موضوعات دیگری سوق دهد که رأی میانه روها را جذب کند برای مثال وی اخیراً درباره بهبود وضعیت حقوق مدنی ابراز امیدواری کرده است.

اصولگرایان کاندیدایی در برابر روحانی ندارند و همچنان دست روی دست گذاشته اند، اما امیدوارند با روی کار آ مدن ترامپ و لغو ویزای سفر به آمریکا موجب شود افکار عمومی به سمت آن‌ها تمایل پیدا کند.

 این خبرگزاری در پایان افزود: برخی از تحلیل گران نیز بر این باورند که اقدامات تند ترامپ علیه ایران تبدیل به هدیه ای بزرگ برای اصولگرایان ایران شده است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 2636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بعد از 30 سال زندگی مشترک، قصد ندارم از همسرم طلاق بگیرم و فرزندانم را آواره کنم.
بعد از 30 سال زندگی مشترک، قصد ندارم از همسرم طلاق بگیرم و فرزندانم را آواره کنم. نمی خواهم زندگی ام متلاشی شود و کانون گرم یک خانواده روزهای تلخی را تجربه کند اما از سوی دیگر نیز تحمل کتک ها، ناسزاها، سوءظن و تهمت های زشت و ناروای همسرم را ندارم به طوری که چاره ای جز جدایی برایم باقی نمانده است و...

 

زن 48 ساله که برای رهایی از تهمت های ناروای همسر بازنشسته اش دست به دامان قانون شده بود در حالی که عنوان می کرد آسایش و آرامش با رفتارهای خشن همسرم از زندگی ما رخت بسته است، به کارشناس اجتماعی کلانتری قاسم آباد مشهد گفت: پس از آن که تحصیل در مقطع ابتدایی را به پایان رساندم دیگر درس و مدرسه را رها کردم و به امور خانه داری مشغول شدم.

 

چند سال بعد در حالی که هنوز 17 بهار از عمرم نگذشته بود، «مظفر» به خواستگاری ام آمد. سواد او در حد سیکل بود و به تازگی در یکی از مراکز وابسته به امور دولتی استخدام شده بود. با آن که پدرم کارگر ساده ای بود و با رزق و روزی حلال، اقتصاد خانواده را مدیریت می کرد اما مجلس عروسی باشکوهی برگزار کرد و این گونه من و مظفر زندگی مان را آغاز کردیم.

 

او نیز همانند من در یک خانواده معتقد به اصول دینی و مذهبی رشد کرده بود به طوری که وظیفه مراقبت از خواهران و برادرانش را به عهده داشت و مرتب رفت و آمدهای آنان را زیر نظر می گرفت.

 

در واقع پدر و مادرش به نوعی بار مسئولیت های خود را به دوش فرزند بزرگشان انداخته بودند. این عوامل موجب شده بودتا همسرم روحیه ریاست طلبی و سخت گیری داشته باشد. از سوی دیگر ماموریت های طولانی مدت او که باعث می شد من و فرزندانم را در شهرهای غریب به تنهایی رها کند بر شدت سخت گیری ها و سوءظن های او می افزود. به طوری که همواره به من و فرزندانم احترام نمی گذاشت و با بدگمانی هایش آسایش و آرامش را در خانواده ما از بین برده بود با این وجود من چاره ای جز تحمل نداشتم و تلاش می کردم تا فرزندانم به درستی تربیت شوند و انسان های مفیدی برای جامعه باشند.

 

ماه ها و سال ها می گذشت به طوری که دیگر به کتک کاری ها و رفتارهای زشت همسرم عادت کرده بودم.با خودم می اندیشیدم وقتی همسرم بازنشسته شود و در کنار ما زندگی کند این مشکلات و سوءظن ها نیز خود به خود از بین می رود و آن گاه زندگی شیرینی را در کنار همه اعضای خانواده سپری خواهیم کرد اما متاسفانه اوضاع با بازنشسته شدن همسرم بدتر شد و زندگی ما رو به تباهی گذاشت. همسرم که دیگر مدام در منزل حضور داشت رفتارهای تک تک اعضای خانواده را زیر نظر می گرفت و با کوچک ترین اشتباه فرزندانم و یا رفتارهای من عکس العمل شدیدی نشان می داد و ما را زیر مشت و لگد می گرفت. سوءظن ها و تهمت های زشت او به جایی رسید که دیگر هیچ وقت رنگ آسایش و آرامش را ندیدیم.

 

گویی ذره بینی به دست گرفته و با بزرگ نمایی اعمال و رفت و آمدهای اعضای خانواده زندگی را به کام ما تلخ کرده است. او هر بار پس از کتک کاری من و فرزندانم وقتی به خودش می آید از ما انتظار دارد با یک عذرخواهی ساده همه چیز را فراموش کنیم اما دیگر...

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی
 


:: بازدید از این مطلب : 2573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سهيل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. هركس كار رو دانلود كرد در حد توانش مبلغي رو براي نجات سهيل واريز كنه

«سهيل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. امشب آهنگ گلدون رو تقديم مي‌كنم، هركس كار رو دانلود كرد در حد توانش مبلغي رو براي نجات سهيل واريز كنه به شماره حساب درج شده در عكس ... مي‌دونم كه شرمسارم نمي‌كنين» اين آخرين پست محسن چاووشي است.پستي براي نجات يك زندگي؛براي رهايي از كابوس مرگ.

 

 تنها 6روز باقي مانده.6 روز براي تمام شدن اين كابوس.پاياني سفيد يا سياه. كابوسي كه حالا 5 سال است مهمان مداوم شبانه‌هاي پسري در كنج سلول تنهايي و ندامتش شده است. پسركي كه روزي كه پا به سلول گذاشت 15 ساله بود بدون تصور روشني از آينده و امروز بيست‌ساله است و دندان به دندان مي‌سايد در انتظار مرگ. يك بار تا پاي چوبه دار رفته است. دوماه پيش بود. 11 شب خبر داده‌اند كه فردا روز اعدام است و همه‌چيز تمام خواهد شد. آمبولانس آمده،ماشين آتش‌نشاني در محل حاضر شده و همه خيال كرده بودند كه ديگر كار تمام است .روز اعدام برگه‌اي در پرونده‌اش گم مي‌شود و به علت نقص پرونده باز هم اعدام عقب مي‌افتد. باز هم اميدي جوانه مي‌زند. شايد مرگ، اين بار شكست بخورد. سهيل اما اميدوار نيست.كابوس‌ها امانش نمي‌دهند.چوب خط مي‌كشد روي ديوار ندامت و جهل كودكي‌اش در انتظار مرگ. حالا اولياي دم گفته‌اند كه رضايت مي‌دهند اگر«حق‌المصالحه» جور شود. 350میلیون تومان برای «حق‌المصالحه» نیاز است و جمعیت امام علی (ع) متعهد شده تا 250 میلیون تومان آن را با کمک خیرین تهیه کند. 250ميليون براي نجات جان جواني از مرگ. براي آنكه طناب دار نپيچد دور گلوي آرزوها و فرداهاي پسرك.

 

ماجرا از چه قرار بوده است؟

سهیل 15 سال داشت و چوپانی می‌کرد و برای محافظت از گله، همواره سلاح سرد همراه خود داشت، مدتی می‌شد که با مقتول سر مسائل بچه گانه کل کل داشتند و همدیگر را تهدید می‌کردند و آن روز مقتول با دوستش پیش سهیل می‌روند و سهیل که فکر می‌کند برای کتک‌کاری و دعوا آمده‌اند حسابی می‌ترسد و برای همین از سلاح خود استفاده می‌کند و بعد هم... بعد از حادثه، سهیل که حسابی ترسیده آن‌قدر در عالم بچگی بوده است که به جای آنكه فرار کند می‌رود در خانه و پنهان می‌شود و منتظر می‌ماند که دستگیرش کنند. حالا از آن روز پنج سال می‌گذرد و سهیل در زندان مرکزی است و هر روزش با اين كابوس گذشته كه از پنجره كوچك سلولش به مرگ سلام دهد يا زندگي؟ حالا شمار اين روزهاي انتظار رسيده به عدد 6. اگر حق‌المصالحه جور نشود؟ تمام؛سهیل اعدام می‌شود.

 

تلاش براي نجات زندگي سهيل

جمعيت امام علي مسئوليت جور كردن «وجه المصالحه» سهيل را برعهده گرفته است. هركاري كه توانسته‌اند كرده اند در اين 5سال براي نجات جان سهيل و حالا رسيده‌اند به آخرين راه.مرگ هم بيكار ننشسته در اين مدت.ايستاده در چند قدمي سهيل و هرروز يك قدم به او نزديك‌تر مي‌شود. امروز فقط 6 قدم فاصله دارد تا سهيل. پسر كم‌حرفي كه آن قدر مثبت و مودب است که مشاورین روانشناس جمعیت امام علی (که چندسالی هست در کانون با بچه‌ها کار می‌کنند) و همچنین مشاورین کانون، اعدام احتمالی سهیل را یک فاجعه می‌دانند که نباید اتفاق بیفتد. شرایط روحی سهیل این روزها اصلا خوب نیست. ازکانون برای اعدام به زندان بزرگسال منتقل شده و آن شب کذایی که قرار بر اعدام بود، چنان او را به هم ریخته است که جز اشک و استرس کاری برایش نمانده. اميدي به زندگي ندارد.شب ها كه اشك چشمانش خشك مي‌شود از ترس و دلهره شايد ياد روستا‌ي‌شان مي‌افتد در كرمانشاه.5سال است كه دورافتاده از خانه و خانواده. 5 سال است كه آسمان پرستاره روستايش، جايش را داده به سقف سلول كوچكش.5سال است كه امروز و فردا مي‌كند براي مرگ.5سال است كه طناب مرگ خجالت مي‌كشد از پيچيدن دور گردن روياهاي پسرك 15 ساله چوپان. سهيل اما كاسه صبرش سر آمده.نااميدي رخنه كرده در دل روياهايش.ترس، طناب شده دور گلويش. به سختي نفس مي‌كشد و منتظر مرگ است. روز مي‌شمارد؛يك،دو،سه.. و امان از روزي كه اين شماره‌ها برسد به 6.

 

شماره حساب کمک به سهیل

مددكاران جمعيت امام علي اما اميدوارند،اميدوار ومنتظر براي نجات سهيل. شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸٨ به نام جمعیت امام علی را اعلام كرده اند براي كمك. *730*30# نيز براي پرداخت از طريق موبايل. مددكاران تند تند موجودي مي‌گيرند،روز مي‌شمارند براي نجات جواني سهيل.به هركه توانسته‌اند رو زده‌اند كه شايد اين بار روي مرگ كم شود.محسن چاووشي كه آمد،حالا نجات سهيلي كه در آسمان اين روزهايش حتي يك ستاره نيست، نيازمند حضور مردم ،هنرمندان و طرفداران ستارگاني است كه به محبوبيت خود مي‌بالند.طرفداراني كه اگر بخواهند و اگر همت كنند جان و جواني سهيل از مرگ نجات مي‌يابد. خدا كند كه بشود،خدا كند كه مرگ اين بار از رو برود.خدا كند كه همه همت كنيم و اين بار بشود....
 
 


:: بازدید از این مطلب : 2663
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
معاون اول قوه قضاییه در نشست اتاق بازرگانی بیان داشت: اگر خدا از ما سوال کند چه کردید و ما در جواب بگوییم نگذاشتند و یا مشکلات مربوط به گذشتگان ما بود کافی است؟ ایننکه دولت جدید بگوید مشکلات مربوط به دولت قبل بود درست است و راضی کننده؟ اینکه ترامپ می گوید همه مشکلات برای گذشتگان است باشد در جواب باید بگوییم ببینیم تو چه میکنی.

غلامحسین محسنی اژه ای؛ معاون اول قوه قضاییه در نشست اتاق بازرگانی بیان داشت: باید دید در شرایط کنونی قوه قضاییه چه کمکی به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی می کند و فعالان اقتصادی چه کمکی می توانند در جریان رسیدگی به پرونده ها مهم اقتصادی کنند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: برخی اشاره کردند امروز شرایط حاکم بر بخش اقتصاد بسیار مهم است بله درست است اقتصاد در همه زمان ها مخصوصا الان مهم است. زیرا دشمن متخاصم قصد دارد در زمینه اقتصادی به ما ضربه بزنند زیرا درک کردند جنگ پرهزینه است و باعث می شود مردم متحد شوند و اگر می خواهند به اهداف خود برسند باید از این طریق عمل کنند.

اژه‌ای گفت: نگاه ما و اسلام در بخش مالکیت خصوصی و فعالیت اقتصادی مشخص است در اسلام برای فعالیت اقتصادی شرایط وجود دارد اما برای مالکیت خصوصی سقفی وجود ندارد. حتی از جانب مسئولین عالی نظام و شخص رهبری تاکیدات مهمی چون اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در یک دهه قبل که سیاست های کلی نظام و  اصل 44 توسط مجلس برای اجرا ابلاغ شده باز پس از چند سال مقام رهبری سیاست کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: اگر خدا از ما سوال کند چه کردید و ما در جواب بگوییم نگذاشتند و یا مشکلات مربوط به گذشتگان ما بود کافی است؟

اژه‌ای افزود: اینکه دولت جدید بگوید مشکلات مربوط به دولت قبل بود درست است و راضی کننده؟ اینکه ترامپ می گوید همه مشکلات برای گذشتگان است باشد در جواب باید بگوییم ببینیم تو چه میکنی.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اینکه می گوییم اقتصاد دولتی خوب نیست و باید به بخش خصوصی محول شود که این حرف درست است باید ببینیم بخش خصوصی متولی خاصی دارد؟ و اگر بگویبم اتاق بازرگانی متولی آن است ایا تمام وظایف خود را انجام داده است. ایا توانسته سه قوه را در جهت خصوصی شدن رهنمود کند. ایا توانسته اهمیت مسایل قضایی را برای سه قوه تبیین کند.

اژه ای افزود: یک شعبه از بانکی سه هزار میلیارد ال سی غیر معتبر صادر می کند که اگر یک نفر متخصص بود متوجه میشد این‌کار ایراد دارد.

وی گفت: ما نباید اجازه دهیم کسی در چاه بیفتد بعد به او سنگ بزنیم، با نشست مشترکی که مجدد خواهیم داشت بررسی می کنیم کمیته های حمایت قضایی کدام استان عقب است و کدام استان خوب کار کرده است.

اژه ای بیان داشت: در خصوص مقابله با قاچاق باید بگویم که این یک امر مهم است، مقام معظم رهبری علنی گفتند با قاچاقچیان برخورد کنید و کالای قاچاق را آتش بزنید؛ یک سوال مطرح است که امحا شود یا نشود، رهبری گفتند امحا شود بعد آمدند گفتند نباید از بین برد، کسانی که با امحاء مخالف هستند راه حل برای برخورد با قاچاق بدهند.



:: بازدید از این مطلب : 2430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، 10 برنامه رایگان قابل نصب در سیستم عامل اندروید را طبقه بندی کرده اند که نقش مهمی در ارتقای سلامتی دارند.

10- برنامه Nature Sounds Relax and Sleep

خواب نقش مهمی در سلامتی ما دارد و امکان بازسازی قلب و رگ های خونی را فراهم می کند. از سوی دیگر اختلال خواب می تواند منجر به افزایش احتمال بیماری های قلبی، کلیوی و فشار خون بالا، دیابت و حتی سکته شود. افراد شهرنشین هرگز از سکوت شبانه و آرامش آن بهره مند نمی شوند. اما این نرم افزار که به رایگان برای نسخه 2.3 اندروید در دسترس است، با پخش صداهای طبیعی مانند باران، رعد و برق، پرندگان و غیره موجب آرامش و همچنین کاهش اضطراب، استرس و عصبانیت می شود.



9- برنامه My Tracks

دویدن روزانه موجب بهبود وضع سلامتی می شود. در بین تمام ورزش های هوازی، دویدن بهترین گزینه برای سلامتی قلب و ریه است. بر اساس تحقیقات مختلف، دویدن موجب افزایش استقامت، کاهش وزن و افزایش ایمنی بدن در برابر بیماری ها می شود.

این برنامه، مسیر حرکت، سرعت، مسافت و حتی ارتفاع مسیر را در زمان راه رفتن، دویدن و حتی دوچرخه سواری، ثبت می کند و امکان دسترسی بلادرنگ به این اطلاعات را از طریق صفحه نمایش گوشی یا اخطارهای صوتی، فراهم می کند.



8- برنامه Daily Yoga

تمرین روزانه یوگا، موجب افزایش تسلط فرد بر روح و جسم می شود؛ تحمل استرس و فشار را افزایش می دهد و عضلات و اسکلت بدن را هماهنگ می کند. با وجود مزایا و محبوبیت فراوان یوگا، برای انجام این ورزش بهره مندی از راهنمایی های یک مربی ماهر، ضروری است. این برنامه یک بانک اطلاعاتی حاوی بیش از 400 وضعیت یوگا و همچنین بیش از 50 برنامه تمرینی را با کیفیت HD در اختیار کاربر قرار می دهد.



7- برنامه Virtuagym Fitness Home & Gym

مراجعه روزانه به باشگاه ورزشی دارای مزایای زیادی است، اما به دلایل مختلف امکان انجام این کار برای بسیاری از افراد وجود ندارد. این برنامه حاوی بیش از 800 تمرین، 100 برنامه تمرینی و 150 مدل برای تمرینات مختلف است. همچنین امکان جستجو و یافتن تمرین های جدید و سازمان دهی آن ها را به صورت آنلاین فراهم می کند.



6- برنامه HealthifyMe Calorie Counter

این برنامه یکی از بهترین ابزارهای موجود برای محاسبه میزان کالری غذاها است. همچنین امکان محاسبه میزان کالری مصرف شده در طول روز را برای کاربر فراهم می کند. این برنامه با قابلیت هایی همچون ردگیری صدا و تصویر، امکان ارزیابی میزان کالری دریافتی و مصرفی بدن را در اختیار قرار می دهد.



5- برنامه Bluelight Filter for Eye Care

تمام دستگاه های الکترونیکی مجهز به نمایشگر، از جمله گوشی های تلفن همراه هوشمند، نوعی نور آبی ساطع می کنند که مانع ترشح هورمون ملاتونین در بدن می شود. این هورمون وظیفه تنظیم خواب را برعهده دارد. برنامه Bluelight Filter for Eye Care، با استفاده از کنترل نور صفحه نمایشگر گوشی و کاهش میزان نور آبی در آن، مشکل را تاحد زیادی رفع کرده و موجب تنظیم میزان ملاتونین در بدن می شود.



4- برنامه MediSafe Meds & Pill Reminder

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که دائما خوردن قرص ها و دارو ها را فراموش می کنند، استفاده از این برنامه را توصیه می کنیم. این برنامه ساده، با استفاده از دستورالعمل ها و هشدار های زمانبندی شده، میزان و زمان مصرف هریک از داروها را در وقت مناسب یادآوری می کند‎؛ همچنین ویژگی های دیگری مانند به روز رسانی دستی، یا امکان اطلاع رسانی به سایر اعضای خانواده را هم در اختیار می گذارد. این برنامه برای زمانبندی مصرف داروهای بیماری های خاص مانند دیابت، انواع بیماری های قلبی یا شیمی درمانی گزینه مناسبی محسوب می شود.



3- برنامه Water your Body

آب، حیاتی ترین ماده موردنیاز بدن است. کم نوشیدن آب می تواند منجر به سنگ کلیه، عفونت ادراری و حتی ضعف عمومی بدن شود. اما بسیاری از مردم به درستی نمی دانند، بدن آن ها روزانه به چه میزان آب نیاز دارد.

برنامه Water your Body با دریافت اطلاعاتی مانند وزن کاربر می توانند میزان آب مورد نیاز وی را در طول روز محاسبه و اطلاع رسانی کند.



2- برنامه Book Doctor Appointments: Practo

این برنامه که هنوز به پایگاه داده ایران متصل نشده است، ابزار مناسبی برای جستجوی نزدیکترین پزشک است. این برنامه امکان برقراری ارتباط با مطب پزشک و تنظیم قرار ملاقات را با استفاده از گوشی تلفن همراه فراهم می کند. همچنین امکان شناسایی سایر متخصصین از جمله مراکز پیوند عضو، کنترل وزن و غیره را نیز در اختیار می گذارد.



1- برنامه Runtastic Running & Fitness

این برنامه با استفاده از فناوری جی پی اس، امکان ردگیری فعالیت هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن را فراهم می کند. همچنین امکان اندازه گیری ضربان قلب و برنامه ریزی مسیرهای مناسب را در اختیار می گذارد.

برای دریافت هریک از برنامه ها کافیست برنامه را از طریق تلفن همراه دانلود کرده و از امکانات آن استفاده کنید.
 
 

برچسب ها: برنامه ، سلامت ، قلب ، رگ ، اندروید ، خبرنو ، خبر نو ،



:: بازدید از این مطلب : 2603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اپلیکیشن جدید جیمیل برای پلتفرم اندروید ظاهری نو، راه‌های جدیدی برای اضافه کردن حساب‌های‌ کاربری مختلف و همچنین رابط کاربری بسیار جذاب و کارآمد را با خود به همراه دارد.

اپلیکیشن جدید جیمیل برای پلتفرم اندروید ظاهری نو، راه‌های جدیدی برای اضافه کردن حساب‌های‌ کاربری مختلف و همچنین رابط کاربری بسیار جذاب و کارآمد را با خود به همراه دارد. در ادامه به ۴ ویژگی تازه‌ای که در نسخه جدید اپلیکیشن جیمیل اندروید وجود دارد، اشاره خواهیم کرد.

گوگل از دوشنبه‌‌ی هفته‌‌ی گذشته اندروید نسخه ۵.۰ آبنبات چوبی را منتشر کرده است. در کنار آن تقویم گوگل و سرویس جیمیل نیز با طراحی متریال بروزرسانی شده‌اند. تا این زمان که این مطلب نوشته می‌شود تنها بروزرسانی جیمیل برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر شده که در ادامه به بررسی نکات جدید آن خواهیم پرداخت.

بدیهی است که تمام دستگاه‌های اندرویدی به صورت خودکار از اپلیکیشن جیمیل بهره می‌برند اما دستگاه‌های جدیدی که اندروید نسخه 5.0 آبنبات چوبی یا اندروید نسخه 4.0 به بالا را اجرا می‌کنند، نسخه جدید این اپلیکیشن را با ویژگی‌ها و ظاهری جدید دریافت خواهند کرد.

طراحی جدید

 زمانی که اپلیکیشن جدید جیمیل را باز می‌کنید اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند طراحی جدید این برنامه و آن نوار قرمز رنگ بالای برنامه است. شما همچنان اسلاید کناری برنامه را در اختیار دارید تا از آن طریق اکانت ایمیل خود را تغییر دهید و به دسته بندی‌های مختلف  جیمیل شامل Primary ،Social ،Promotions و Updates دسترسی داشته باشید.

ظاهر جدید جیمیل با سبک طراحی متریال به نظر بسیار تمیز‌تر و جذاب‌تر از قبل شده است. فضا‌های سفید بیشتر و طراحی فلت که ظاهر iOS اپل را به یاد می‌آورد ظاهر برنامه‌ها را بسیار عالی کرده است. در این طراحی جدید، مخاطبین شما در یک آیکون دایره‌ای نمایش داده می‌شوند (بر خلاف ظاهر مربعی در نسخه‌های قبل).

همچنین متوجه خواهید شد که منوی شبیه به اسلاید که هر دسته را در درون خود جای داده، اکنون یک آیکون مخصوص به خود دارد که با آن گردش در برنامه و پیدا کردن هر چیزی بسیار سریع‌تر شده است.

دیگر فقط جیمیل نیست

 احتمالا بزرگترین تغییر در جیمیل تازه منتشر شده، توانای اضافه کردن اکانت‌های ایمیل از دیگر سرویس دهنده‌ها است. شما قادرید هر دو اکانت IMAP و POP شبیه به ایمیل یاهو، اوت‌لوک مایکروسافت و دیگر اکانت‌ها را به اپلیکیشن جیمیل خود اضافه کنید. پیش از این شما تنها می‌توانستید با اضافه کردن اکانت‌های دیگر به گوشی اندرویدی خود ایمیل‌ها را در اپلیکیشن خالص اندروید مشاهده کنید؛ اما از هم‌اکنون و در نسخه ۵.۰ جیمیل قادرید هر اکانت ایمیل دیگری را به جیمیل نیز اضافه کنید.

این قدمی بزرگ برای جیمیل است تا به اپلکیشن اول سامان‌دهی ایمیل‌های شما بدل شود چرا که اکنون شما انعطاف پذیری زیادی در دسترسی به حساب‌های کاربری مختلف خود تنها در یک اپلیکیشن واحد خواهید داشت.

با اینباکس خود تعامل کنید

در ابتدا برخی تغییر‌های ایجاد شده در این برنامه کوچک به نظر می‌رسند، اما اگر از این اپلیکیشن به صورت روزانه استفاده کنید متوجه خواهید شد که همان تغییرات و ویژگی‌های جدید چقدر می‌توانند کاربردی باشند.

دکمه Compose برای نوشتن ایمیل جدید اکنون در پایین و سمت راست تلفن شما حضور دارد، جایی که می‌توانید خیلی سریع‌ نوشتن یک ایمیل جدید را شروع کنید. همچنین در پایین هر ایمیل دکمه Reply وجود دارد که باز هم در سرعت پاسخ به یک ایمیل کار شما را ساده‌تر می‌کند.

تغییر بعد خارج شدن برخی عملکرد‌های بسیار متداول از منو‌های مخفی برنامه و وارد شدن آن‌ها به درون رابط کاربری اصلی اپلیکیشن جیمیل است. در Inbox دکمه‌ای در سمت راست و بالای صفحه وجود دارد که برای حرکت ایمیل‌ها (یا گروهی از ایمیل‌ها) به یک پوشه متفاوت کاربرد دارد، در بخش Compose نیز دکمه جدید برای ضمیمه کردن وجود دارد که در بالا و سمت راست منتظر شما است. این ویژگی‌ به این شکل که قبلا آن‌ها را نداشته‌اید، جدید نیستند اما خارج کردن آن‌ها از منوی مخصوص و آوردن آن‌ها به رابط کاربری اصلی برنامه بسیار کاربردی و سودمند است.

گزینه‌های بیشتر برای اعمال‌های حرکتی

در اپلیکیشن قدیمی جیمیل با سویپ کردن بر روی ایمیل‌ها می‌توانستید آن‌ها را حذف کنید. اما ویژگی‌های جدیدی در تنظیمات برنامه هستند که به شما اجازه می‌دهند نحوه تعامل خود با پیام‌های جدید را انتخاب کنید.

اگر به General Settings جیمیل بروید، لیستی از عملکرد‌های پیش‌فرض را خواهید دید. از اینجا می‌توانید انتخاب کنید که با Archive کردن، ایمیل در اکانت شما ذخیره شود یا اینکه ایمیل را به صورت کلی حذف کنید. همین که انتخاب خود را در تنظیمات انجام دادید، هر باری که دست خود را بر روی ایمیلی سویپ کنید (به سمت راست یا چپ بکشید) به همان طریقی که در تنظیمات انتخاب شده، جواب خواهید گرفت.

راهی بسیار بهتر برای سامان‌دهی ایمیل‌ها

اپلیکیشن جدید جیمیل قرار نیست ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را به شما ارزانی دارد اما به جای آن ترفند‌های کوچک اما کاربردی به همراه ظاهری جذاب و جالب با خود دارد که کار کردن با این اپلیکیشن و خواندن و ارسال ایمیل را بسیار راحت می‌کند. توانایی دسترسی به اکانت‌های مختلف ایمیل در این طراحی زیبا قطعا ویژگی بسیار خوبی به شمار می‌رود که به شما اجازه چک کردن تعداد کمتری اپلیکیشن‌های ایمیل را می‌دهد.

نسخه ۵.۰ جیمیل احتمالا بزرگترین بروزرسانی این برنامه است و در تجربه کلی شما بسیار مفید واقع خواهد شد. اگر با این برنامه کار کردید از تجربه خود با ما و دوستان خود در بخش نظرات صحبت کنید.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2681
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
هفته‌ی گذشته تصویر منتسب به اولین تلفن‌هوشمند مایکروسافت لومیا فاش شد که دیگر خبری از نام نوکیا روی آن نیست.

هفته‌ی گذشته تصویر منتسب به اولین تلفن‌هوشمند مایکروسافت لومیا فاش شد که دیگر خبری از نام نوکیا روی آن نیست. مایکروسافت اعلام کرده که این تلفن‌هوشمند را ۱۱ نوامبر یا ۲۰ آبان ماه معرفی می‌کند.

پس از افشای تصویر مربوط به اولین تلفن‌هوشمند ویندوزفونی مایکروسافت که دیگر خبری از نام نوکیا روی آن نیست و همچنین تغییر نام صفحه‌ی توئیتر WindowsPhone به MicrosoftLumia، حال ردموندی‌ها خبر از معرفی اولین تلفن‌هوشمند ویندوزفونی با برند خود در تاریخ ۲۰ آبان ماه داده‌اند. این تلفن‌هوشمند جزو محصولات پایین رده‌ی بازار خواهد بود. از جمله‌ مشخصات فنی این محصول می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی، پردازنده‌ی ۱.۲ گیگاهرتزی، ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از شبکه‌ی مخابراتی 3G اشاره کرد.

این محصول همچنان از الگوی طراحی نوکیا برای گوشی‌های لومیا بهره می‌برد و برای اولین بار برند مایکروسافت روی آن نقش خواهد بست.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شرکت AMD سرانجام تایید کرد نسخه‌ی 8 گیگابایتی کارت‌های گرافیکی سری R9 290X را به بازار عرضه خواهد کرد.

شرکت AMD سرانجام تایید کرد نسخه‌ی 8 گیگابایتی کارت‌های گرافیکی سری R9 290X را به بازار عرضه خواهد کرد.

اوایل این هفته، تصاویری از کارت گرافیک ۸ گیگابایتی XFX مجهز به چیپ R9 290X شرکت AMD در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد به زودی این کارت‌های گرافیک قوی قرار است به بازار عرضه شوند. حال شرکت AMD خود این مسئله را تایید کرد و از همکاری با شرکت‌های Sapphire، PowerColor و MSI برای عرضه‌ی کارت گرافیک‌های ۸ گیگابایتی خبر داد.

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند Sapphire، کارت‌گرافیک‌های با دو چیپ ۴ گیگابایتی بر روی یک برد عرضه می‌کنند، اما AMD قصد دارد تا ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی را در یک چیپ ارائه دهد.

AMD هنوز قیمت دقیقی برای این سری از کارت‌های گرافیکی در نظر نگرفته است، اما ظاهرا این شرکت برای رقابت با دو کارت گرافیک قدرتمند GTX 970 و 980 شرکت انویدیا، قیمتی بین این دو را که چیزی حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود، در نظر می‌گیرد. پایین‌ترین قیمت کارت‌های گرافیکی سری R9 290X در حال حاضر، نزدیک به ۳۳۰ دلار است.

کارت‌های گرافیکی ۸ گیگابایتی AMD تا پایان این ماه میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد. AMD اظهار داشت که هیچ تغییر بنیادی در ساختار چیپ گرافیکی ایجاد نشده است و صرفا حافظه‌ی آن افزایش پیدا کرده است.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اپل در جریان برگزاری مراسم معرفی آیفون‌ ۶، اپل‌واچ، ساعت هوشمند جدید خود را نیز معرفی کرد و وعده‌ی عرضه‌ی آن را در ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی داد

اپل در جریان برگزاری مراسم معرفی آیفون‌ ۶، اپل‌واچ، ساعت هوشمند جدید خود را نیز معرفی کرد و وعده‌ی عرضه‌ی آن را در ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی داد. حال گزارشی منتشر شده که حکایت از قیمت ۵٫۰۰ دلاری برای نسخه‌ی استیل و ۵٫۰۰۰ دلاری برای نسخه‌ی طلایی اپل‌واچ دارد.

وب‌سایت فرانسوی iGen.fr با انتشار گزارشی قیمت نسخه‌های مختلف ساعت‌هوشمند اپل را اعلام کرده است. براساس این گزارش نسخه‌ی استیل ساعت‌هوشمند اپل قیمتی برابر ۵٫۰۰ دلار داشته و نسخه‌ی طلایی آن نیز بین ۴٫۰۰۰ تا ۵٫۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. iGen.fr پیش از این نیز اطلاعاتی را در مورد ابعاد آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس منتشر کرده بود که به حقیقت تبدیل شدند.

اپل قیمت ارزان‌ترین نسخه‌ی اپل‌واچ را ۳۵۰ دلار اعلام کرده که با توجه به نسخه‌های موجود به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی آلومینیومی برچسب قسمت ۳۵۰ دلاری را مال خود خواهد کرد. برآوردهای انجام شده نشان از این دارد که قیمت نسخه‌ی طلایی حداقل ۱٫۰۰۰ دلار و حداکثر ۵٫۰۰۰ دلار خواهد بود.

براساس اطلاعات منتشر شده، اپل برای عرضه‌ی ساعت هوشمند خود همزمان با روز ولنتاین برنامه‌ریزی کرده است. پیش‌تر گزارشی منتشر شده بود که احتمال عرضه‌ی اپل‌واچ در بازه‌ی زمانی تعیین شده را بسیار ضعیف خوانده بود. iGen.fr با اشاره به آماده‌سازی تولیدکنندگان و فروشندگان، احتمال عرضه‌ی ساعت‌هوشمند اپل در میانه‌های ماه فوریه را بسیار بالا می‌داند. آنجلا آرنتز، قائم‌مقام فروش و فروشگاه آنلاین اپل وعده‌ی عرضه‌ی اپل‌واچ را در بهار ۲۰۱۵ داده است.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شرکت VIVO که عنوان تولید کننده نازک ترین گوشی هوشمند بازار را در اختیار دارد، تصمیم گرفته در حوزه فبلت‌ها نیز خودی نشان دهد و دستگاه‌ی فوق‌العاده باریک را روانه بازار‌ کند.

شرکت VIVO که عنوان تولید کننده نازک ترین گوشی هوشمند بازار را در اختیار دارد، تصمیم گرفته در حوزه فبلت‌ها نیز خودی نشان دهد و دستگاه‌ی فوق‌العاده باریک را روانه بازار‌ کند.

پرچم‌دار این شرکت تاکنون تنها با شماره مدل داخلی "PD1305" شناخته می‌شود. اما به تازگی لیست کامل مشخصات فبلت جدید VIVO توسط تصویر زیر لو رفته است. این دستگاه از یک صفحه نمایش ۶ اینچی LCD با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل (QHD) با تراکم ۴۹۰ پیکسل در اینچ بهره خواهد برد. قلب تپنده این دستگاه یک پردازنده ۴ هسته‌‌ای Snapdragon 805 است.

به گفته برگه مشخصاتی که از این تلفن فاش شده، نسبت صفحه نمایش به ابعاد جلویی دستگاه تا ۷۹.۹۵ درصد می‌رسد که به معنی راحتی بیشتر این فبلت ۶ اینچی در یک دست است. ابعاد دقیق این دستگاه ۱۵۸ در ۸۱ در ۵.۶۸ میلی‌متر گزارش شده که از لحاظ قد قواره شبیه به Ascend Mate 7 هواوی است اما نازک‌تر. وزن این دستگاه ۱۶۲ گرم است که باز هم به معنی یک رکوردشکنی دیگر برای این شرکت است. با این مشخصات فبلت VIVO  به عنوان نازک‌ترین و سبک‌ترین پرچم‌دار شناخته خواهد شد.

از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به ۳ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بعلاوه برخورداری از درگاه میکرو SD برای افزایش مقدار ذخیره سازی تا ۱۲۸ گیگابایت، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت، لنز با f/1.8، فلش‌های دوگانه LED با لرزشگیر اپتیکال، دوربین جلویی ۸ مگاپیکسل با لنز زاویه عریض، پردازنده صدای ES9018 DAC و ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری اشاره کرد.

این مشخصات فنی باعث می‌شوند تا محصول جدیدی VIVO به یک فبلت خارق‌العاده بدل شود. نظر شما درباره پرچم‌دار جدید شرکت VIVO چیست؟
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2621
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
طبق گزارشی که به تازگی توسط شبکه‌ی تبلیغات آنلاین Chitika منتشر شده است

طبق گزارشی که به تازگی توسط  شبکه‌ی تبلیغات آنلاین Chitika  منتشر شده است، آیپدهای اپل با فاصله زیادی نسبت به رقبا همچنان محبوبترین تبلت‌های بازار آمریکای شمالی محسوب می‌شوند. طبق این گزارش بیشترین حجم ترافیک وب تبلت‌ها متعلق به آیپدهای اپل است. با زومیت همراه باشید.

با توجه به این که این گزارش متعلق به ماه سپتامبر است، میزان آمار وبگردی کاربران آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3 جدید در آن لحاظ نشده است ولی چیتیکا اعتقاد دارد، تخفیفات زیادی که کمی مانده به معرفی دو آیپد جدید اپل به مدل‌های قبلی داده شد، در فروش بیشتر آنها و البته بالاتر رفتن میزان ترافیک وب آیپدها بی‌تاثیر نبوده است.

بسیاری از اَپ‌های اندرویدی، بازی‌هایی هستند که به اینترنت نیازی ندارند و این در حالی است که اپل 80 درصد از ترافیک وب را در ماه سپتامبر در بازار آمریکای شمالی از آن خود کرده است. طبق گزارش Chitika، در ماه سپتامبر سال 2014، کاربران آیپد 79.9 درصد از ترافیک وب تبلت‌ها را در منطقه آمریکای شمالی در اختیار داشته‌اند که البته این رقم در سال گذشته و درست در همین بازه‌ی زمانی 81 درصد بوده است.

شرکت آمازون با سری تبلت‌های کیندل خود و سهم 6.7 درصدی از ترافیک وب در رتبه دوم این لیست قرار دارد. تبلت‌های سامسونگ نیز با 6 درصد رتبه سوم را از آن خود کرده‌اند.

سامسونگ سال گذشته و در همین بازه زمانی میزان ترافیک 5.1 درصدی را از بازار آمریکای شمالی در اختیار داشت که به گزارش چیتیکا در بین برندهای تبلت، سامسونگ با توجه به عرضه 6 تبلت جدید در 7 ماه اول سال 2014 در بازار آمریکای شمالی بیشترین رشد را در زمینه ترافیک وب از آن خود کرده است. این در حالی است که اگر میزان ترافیک وب تبلت‌های آمازون و سامسونگ را با هم جمع کنیم به رقم 12.7 درصد می‌رسیم که باز هم در مقایسه با نرخ ترافیک وب آیپدهای اپل ناچیز است.

در مکان پنجم این لیست نیز مایکروسافت قرار دارد که سهم تبلت‌هایش از میزان ترافیک وب، 1.7 درصد است که نسبت به ترافیک 1.6 درصدی سال گذشته کمی رشد را نشان می‌دهد.

چیتیکا برای آن که بتواند میزان ترافیک وب برندهای معتبر تبلت در بازار را در ماه سپتامبر بدست آورد، دَه‌ها میلیون آگهی تبلیغاتی موجود در شبکه تبلیغات خود را که توسط کاربران ایالات متحده و کانادا دیده شده‌اند، مورد بررسی قرار داده است.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
لنوو، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پی‌سی در جهان، سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی را با کسب ۲۶۲.۱ میلیون دلار سود خالص به پایان برده است.

لنوو، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پی‌سی در جهان، سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی را با کسب ۲۶۲.۱ میلیون دلار سود خالص به پایان برده است.

لنوو با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی خبر از رشد ۱۹ درصدی در سود خالص خود داد که به واسطه‌ی حضور پررنگ‌تر در بازار کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های‌هوشمند حاصل شده است.

غول چینی دنیای فناوری، سود خالص ۲۶۲.۱ میلیون دلاری را کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲.۴ میلیون دلار رشد کرده است. لنوو در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۳ میلادی سود خالصی برابر ۲۱۹.۷ میلیون دلار کسب کرده بود. به گزارش بلومبرگ، کارشناسان کسب سودی ۲۵۹.۸ میلیون دلاری را برای لنوو در فصل سوم ۲۰۱۴ پیش‌بینی کرده بودند.

براساس گزارش منتشر شده، درآمد لنوو در سه‌ماهه‌ی سوم شاهد رشدی ۷ درصدی بوده، بطوریکه درآمد این کمپانی از ۹.۷۷ میلیارد دلار به ۱۰.۴۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

یوانکینگ یانگ، رئیس‌ هیئت مدیره و مدیرعامل کمپانی لنوو در خصوص گزارش مالی این شرکت گفت:

    لنوو فصل قدرتمند دیگری را پشت سرگذاشت که همراه با بالارفتن سهم کمپانی در بازار و افزایش سود کسب شده است. نه‌تنها ما موفق به دست یافتن به سهم ۲۰ درصدی از بازار پی‌سی شدیم، بلکه لنوو در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پی‌سی+تبلت در بازار است.

لنوو علی‌رغم کاهش فروش پی‌سی‌ها در بازار جهانی، سهم خود را در این بازار افزایش داد و به ۲۰ درصد رساند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۳ نشان از رشد ۱۱ درصدی دارد.

در مورد تلفن‌های‌هوشمند نیز لنوو در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴، موفق به عرضه‌ی ۱۷ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند به بازار شده که رشدی ۳۸ درصدی را به خود دیده است. لنوو هم‌اکنون با در اختیار داشتن ۵.۲ درصد از بازار جهانی، رتبه‌ی چهارم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده است. لنوو با خرید کمپانی موتورولا، جای پای مستحکمی برای خود در بازار آمریکا ایجاد کرد که می‌تواند سکوی پرتابی برای این کمپانی در بازار مهمی چون آمریکا باشد.

اما این تمام ماجرا در مورد لنووی موفق نیست! غول چینی در حوزه‌ی تولید محصولات تجاری و اپلیکیشن‌ها نیز با رشد روبرو بوده است. لنوو خبر از رشد ۳۵ درصدی فروش ThinkServer‌ها در مقایسه با سال گذشته داده است. ضمنا میزان دانلودهای انجام شده از فروشگاه اپلیکیشن‌های لنوو نیز به ۳۰ میلیون دانلود در هر روز، افزایش یافته که این میزان دوبرابر سال گذشته است.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مهلت اعلام کدملی برای سیم کارت‌های دارای نقص مشخصات به اتمام رسید و از امروز سیم کارت‌های بدون نام و نشان مشخص یک‌طرفه می‌شود.

 

مهلت اعلام کدملی برای سیم کارت‌های دارای نقص مشخصات به اتمام رسید و از امروز سیم کارت‌های بدون نام و نشان مشخص یک‌طرفه می‌شود.

احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از ماه گذشته آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرد که ارتباط مشترکانی که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند تا ۲۲ بهمن ماه قطع می‌کند.

این طرح در راستای ساماندهی استفاده از سیم کارت‌های تلفن همراه بی‌نام و نشان یا ناقص، در کشور صورت گرفته است تا استفاده غیرقانونی از این سیم کارت‌ها به حداقل برسد و مالکان و استفاده کنندگان از سیم کارت‌های موجود اپراتورهای همراه اول و ایرانسل احراز هویت شوند.

جهانگیر اسدی - سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به پایان مهلت ثبت کدملی در پایگاه داده اپراتورهای موبایل، گفت:

بسیاری از سیم کارت‌های دارای نقص اطلاعات در مدت تعیین شده، کد ملی خود را به اپراتورهای موبایل اعلام کرده و احراز هویت شدند. هم اکنون اپراتورها در حال انجام کار فنی اجرای این طرح هستند. سیم کارت سایر مشترکانی که اطلاعاتشان تکمیل نشده از امروز یک‌طرفه شده و بار دیگر رگولاتوری زمانی را تعیین خواهد کرد که در صورت لزوم می‌توانند برای ثبت اطلاعاتشان مراجعه کنند. در نهایت مشترکانی که در مهلت سوم داده شده نیز نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام نکنند سیم کارتشان به طور کلی قطع ارتباط خواهد شد.

برای اجرای این آیین نامه، اپراتور همراه اول اقدام به ارسال پیامکی با سرشماره «همراه اول» برای مشترکانی کرده بود که اطلاعاتشان تکمیل نبوده و از آنها خواسته بود که کدملی خود را به شماره ۸۹۸۰ پیامک کنند. در همین حال اپراتور ایرانسل نیز در پیامی با سرشماره " ایرانسل" از مشترکانی که سیم کارتشان دارای اطلاعات ناقص بود خواست کد ملی خود را به شماره ۲۷۲ ارسال کنند.

در فرصت اول تا ۱۵ بهمن ماه ۲۵ درصد مشترکانی که پیامک اپراتورها را دریافت کرده بودند نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کردند؛ براساس گفته سخنگوی رگولاتوری در فرصت دوم که تا ۲۲ بهمن ماه جاری بود تعداد مشترکان احراز هویت شده به مراتب بیشتر از این مقدار شده است.

رگولاتوری بزودی تعداد سیم کارتهای بدون نام و نشان را اعلام خواهد کرد.

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مایکروسافت ویندوز ۱۰ را با سرعت خوبی توسعه می‌دهد. ردموندی‌ها همزمان با توسعه‌ و انتشار نسخه‌های پیش‌نمایش، روی ویندوز ۱۰ برای گجت‌های موبایل نیز کار می‌کنند

مایکروسافت ویندوز ۱۰ را با سرعت خوبی توسعه می‌دهد. ردموندی‌ها همزمان با توسعه‌ و انتشار نسخه‌های پیش‌نمایش، روی ویندوز ۱۰ برای گجت‌های موبایل نیز کار می‌کنند. اما آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت چه زمانی رسما منتشر خواهد شد؟

 مایکروسافت نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود، ویندوز ۱۰ را همراه با تغییرات فراوانی روانه‌ی بازار خواهد کرد، از این‌رو بسیاری از کاربران بی‌صبرانه در انتظار انتشار نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل هستند. براساس شنیده‌ها مایکروسافت برای انتشار نسخه‌ی RTM ویندوز ۱۰ در ماه ژوئن برنامه‌ریزی کرده است، هرچند می‌توان انتشار این سیستم‌عامل پیش از موعد مورد نظر را نیز پیش‌بینی کرد.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا مایکروسافت برخلاف سنت همیشگی خود، نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را در ماه آگوست منتشر نمی‌کند؟ با انتشار نسخه‌ی نهایی در ماه آگوست، تولیدکنندگان زمان کافی برای تهیه گواهی استفاده از ویندوز و عرضه‌ی محصولات خود پیش از بازگشایی مدارس را از دست می‌دهند. مایکروسافت پیش از این سیستم‌عامل خود را در ماه آگوست منتشر می‌کرد که تولیدکنندگان تا ماه اکتبر محصولات خود را روانه‌ی بازار می‌کردند. هر چند با ارائه‌ی محصولات در ماه اکتبر، مایکروسافت پیش از تعطیلات سال نو میلادی محصولات زیادی را با ویندوز جدید روانه‌ی بازار می‌کرد، اما بازار پیش از بازگشایی مدارس را از دست می‌داد.

مایکروسافت در مورد ویندوز ۱۰ سیاست جدیدی را در پیش گرفته است. این کمپانی در نظر دارد با ارائه‌ی ویندوز ۱۰ در ماه ژوئن، همچون سرفیس پرو ۳ محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ را پیش از آغاز مدارس روانه‌ی بازار کند.

مایکروسافت به روشنی می‌داند که نمی‌تواند با سرفیس پرو ۳ تا مدت‌ها با رقبا مقابله کند و باید در آینده‌ی نزدیک استفاده از تراشه‌های برادول را در این محصول بکار گیرد. مایکروسافت سال گذشته سرفیس‌پرو ۳ را در ماه ژوئن معرفی کرد که پیش از آغاز مدارس روانه‌ی بازار شد. حال احتمال می‌رود ردموندی‌ها در همین بازه‌ی زمانی نسل جدید سرفیس پرو را با ویندوز ۱۰ معرفی کرده و روانه‌ی بازار کنند.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2871
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در دو سال گذشته مایکروسافت برای افزایش سهم خود در بازار گوشی‌های‌هوشمند، تمرکز زیادی روی محصولات پایین‌رده گذاشته است

در دو سال گذشته مایکروسافت برای افزایش سهم خود در بازار گوشی‌های‌هوشمند، تمرکز زیادی روی محصولات پایین‌رده گذاشته است، اما علی‌رغم این موضوع، اغلب گوشی‌های‌هوشمند پایین‌رده‌ی ویندوزی به طور تمام و کمال به ویندوز ۱۰ بروز نخواهند شد.

براساس اطلاعات منتشر شده، گوشی‌های‌هوشمند ویندوزی پایین‌رده بخش محدودی از امکانات ویندوز ۱۰ را در اختیار خواهند داشت. جو بلفیور با انتشار توئیتی به این موضوع اشاره کرد که مایکروسافت در حال توسعه‌ی ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های‌هوشمند با حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایتی است، اما قابلیت‌ها در گوشی‌های مختلف متفاوت خواهد بود

هنوز مشخص نیست که چه معیارهایی برای بروزرسانی گوشی‌های‌هوشمند ویندوزی در نظر گرفته خواهند شد، اما بسیاری امیدوارند بروزرسانی به ویندوز ۱۰ همچون بروزرسانی گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفون ۷ به ویندوزفون ۸ نباشد. در زمان انتشار ویندوزفون ۸، شماری از گوشی‌ها به این نسخه بروز نشدند و مایکروسافت این محصولات را به ویندوزفون ۷.۸ بروزرسانی کرد که تنها شماری از قابلیت‌های ویندوزفون ۸ را به‌همراه داشت. ردمودی‌ها پیش از این اعلام کرده بود که تمام گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفون ۸ به ویندوز ۱۰ بروز خواهند شد، اما توئیت جو بلفیوره به این موضوع اشاره کرد که هرچند این بروز رسانی انجام خواهد شد اما امکانات ویندوز ۱۰ در گوشی‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

از جمله‌ی محبوب‌ترین گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی که به حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایتی مجهز هستند، می‌توان به لومیا ۵۲۰، ۶۳۰، ۶۲۵ و ۵۳۰ اشاره کرد. به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی، تمام قابلیت‌های ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربر قرار نخواهند داد. انتظار می‌رود نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ برای شمار محدودی از گوشی‌های‌هوشمند منتشر شود که احتمالا لومیا ۸۳۰ و ۷۳۰ از جمله‌ی این محصولات خواهند بود. گمانه‌ها حکایت از این دارد که نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های‌هوشمند هفته‌ی جاری منتشر خواهد شد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
گوگل گلس یکی از شاهکارهای دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود که گوگل تمامی خلاقیت خود را در ساخت این محصول به‌کار گرفته است

گوگل گلس  یکی از شاهکارهای دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود که گوگل تمامی خلاقیت خود را در ساخت این محصول به‌کار گرفته است. نیویورک تایمز به نقل از افراد آگاه در این پروژه اعلام کرده که نسل بعدی این گجت از نو طراحی شده و کاملا متفاوت خواهد بود.

پروژه عینک بخشی از آزمایشگاه ایکس گوگل در این شرکت است که بر روی تکنولوژی‌های آینده کار می‌کنند، مانند خودروی بدون سرنشین. این پروژه در گوگل پلاس معرفی شد. سه نفر از کارشناسان گوگل مدیریت این پروژه را بر عهده داشتند؛ گوگل نیز در انتخاب این سه دانشمند وسواس خاصی به خرج داده است. این کارشناسان بر روی ایده دستیابی به واقعیت افزوده با لنزهای تماسی کار کردند. پس از رونمایی از نسخه اولیه آن، دنیای تکنولوژی با گجتی خارق‌العاده متحول شد. ما در تیم زومیت این شانس را داشتیم تا بتوانیم با این محصول کار کرده و تجربه کاری خودمان را با شما به اشتراک بگذاریم.

نسخه بعدی عینک گوگل هیچ شباهتی به نسل قبل خود نخواهد داشت. رئیس جدید این پروژه قصد دارد از ابتدا آن‌را طراحی کرده و روانه بازار کند. گوگل ماه قبل اعلام کرد که فروش نسخه فعلی عینک خاتمه یافته و دیگر تولید نخواهد شد؛ اما با این حال پروژه کاملا متوقف نشده و شاهد طراحی جدیدی از عینک گوگل خواهیم بود. به گفته‌ی نیویورک تایمز، تونی فادل، بنیانگذار شرکت Nest‌ که از یک سال پیش در تیم گوگل گلس مشغول کار است، نقشه‌های بزرگی برای طراحی مجدد عینک دارد.

فادل یکی از کارمندان سابق اپل، قصد دارد عینک را مجدداً طراحی کرده و تا اتمام بررسی نهایی محصول، منتشر نخواهد شد. مشاور فادل در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت:

    نسخه آزمایشی عینک در اختیار عموم قرار نگرفته و فادل تا کامل نشدن یک محصول، آن‌را عرضه نخواهد کرد.

 قبلا گزارشاتی مبنی بر ارائه شدن چیپ عینک جدید توسط اینتل گزارش شده است. ظاهر عینک نیز شامل تغییراتی خواهد بود. به دلیل وجود منشور شیشه‌ای در قسمت جلویی عینک و باتری، تغییرات آتی دشوار خواهد بود. Luxottica بزرگ‌ترین تولید کننده عینک در دنیا که شامل برندهای معروفِ Ray-Ban، Oakley و Diane von Furtstenburg است، در طراحی ظاهرِ عینک جدید به گوگل کمک خواهد کرد.
 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2646
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
همه چیز از جملاتی در سند حفظ حریم خصوصی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نشات گرفته است

همه چیز از جملاتی در سند حفظ حریم خصوصی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نشات گرفته است. یکی از کاربران Reddit با انتشار بخشی از سند حریم خصوصی تلویزیون‌های‌هوشمند سامسونگ، این کمپانی را متهم به جاسوسی از اطلاعات کاربران کرده است.

یکی از کاربران Reddit با انتشار بخشی از توضیحات در سند حفظ حریم خصوصی تلویزیون‌های‌هوشمند سامسونگ، این کمپانی را به جاسوسی اطلاعات کاربران از طریق SmartTV این کمپانی متهم کرد.

بهتر است ابتدا نگاهی به جملات مورد نظر داشته باشیم:

می‌توان با استفاده از قابلیت‌های متعددی، تلویزیون‌های‌هوشمند سامسونگ را کنترل کرد که از جمله‌ی آن می‌توان به دستورات صوتی اشاره کرد. در صورتی که قابلیت شناسایی صدا را فعال کنید، می‌توانید تلویزیون را با استفاده از دستورات صوتی کنترل کنید. برای گسترش هر چه بیشتر قابلیت‌های دستورات صوتی در تلویزیون سامسونگ، شاید شماری از دستورات صوتی صادر شده به‌همراه اطلاعاتی از قبیل شماره‌ی دستگاه برای توسعه‌دهندگان دیگری ارسال شود. احتمالا برخی از اوقات تلویزیون سامسونگ صدای شما را ضبط کرده و پس از تبدیل کردن آن به متن، آن را به‌همراه اطلاعات دیگری برای سایر توسعه‌دهندگان ارسال خواهد کرد. در صورتی که در زمان صدور دستورات صوتی اطلاعات حساسی را از طریق این دستورات بیان می‌کنید، باید بسیار مواظب باشید.

برای مثال در صورتی که تلویزیون خود را روشن کرده و دستوری صوتی را مبنی بر پخش کردن یک قسمت از سریال صادر کنید، در این صورت امکان دارد دستور صوتی مورد نظر بصورت متنی برای کمپانی‌های دیگری ارسال شود.

کاربران Reddit این موضوع را به داستان ۱۹۸۴ جورج اورول شباهت داده‌اند. این کاربران معتقدند که سامسونگ اطلاعات کسب شده از این طریق را به فروش می‌رساند.

در پاسخ به این اتهامات، سامسونگ اعلام کرده که در تمامی تلویزیون‌های‌هوشمند این کمپانی، استانداردهای امنیتی که شامل کدگذاری داده‌ها برای تامین امنیت اطلاعات کاربران است، رعایت می‌شود. علاوه بر تامین امنیت اطلاعات کاربران، سامسونگ به این موضوع نیز اشاره کرده که کاربران می‌توانند این ویژگی را غیرفعال کرده یا ارتباط تلویزیون خود را بصورت کامل از اینترنت قطع کنند. وب‌سایت Tom's Guide به این موضوع اشاره کرده که سامسونگ اولین کمپانی نیست که چنین موضوعی در آن مشاهده می‌شود و پیش از این در سال ۲۰۱۳ چنین مسئله‌ای برای ال‌جی پیش آمده بود.

پس چرا سامسونگ به موضوع احتمال ارائه‌ی اطلاعات کاربران به کمپانی‌های اشاره کرده است؟ این موضوع را می‌توان اینگونه تعبیر کرد که سامسونگ از مشکلات حقوقی که احتمال دارد در آینده برای کمپانی در این خصوص ایجاد شود، خبر داشته و از این رو این موضوع را در سند قوانین حریم خصوصی خود گنجانده است.

سامسونگ کاربران را در مورد استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های ارائه‌ی محتوای دیجیتال نیز بر حذر داشته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ، این سرویس‌ها نیز می‌توانند اطلاعاتی از قبیل IP کاربر را در کنار اطلاعات دیگری از دستگاه مورد استفاده را دریافت کنند. سامسونگ به روشنی گفته که مسئولیتی در قبال این مشکلات ندارد.

این موضوع بیش از پیش نشان از این دارد که استفاده از تلویزیون‌های دیجیتال کاربران در خطر خروج اطلاعات و در نتیجه از بین رفتن حریم خصوص قرار می‌دهد. نظر شما در این خصوص چیست؟

 

برچسب ها: اخبار روز فناوری ، اخبار روز ای تی ، موبایل ، تبلت ، فبلت ، نوت بوک ، اولترا بوک ، گجت ، Smart Phones



:: بازدید از این مطلب : 2623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سونی پس از اعلام تاریخ رسمی کنفرانس خود، با انتشار تیزر تبلیغاتی جدید معرفی گوشی مجهز به دوربین با فوکوس بهتر را تایید کرد...



در ماه‌های گذشته شاهد انتشار تصاویر و شایعات بسیاری در مورد اکسپریا زد ۵ و زد ۵ کامپکت بودیم و پس از تایید کنفرانس سونی در روز ۱۱ شهریور ماه، امروز این شرکت معرفی گوشی جدید در این کنفرانس را نیز تایید کرد.
سونی پس از اعلام تاریخ رسمی کنفرانس خود، با انتشار تیزر تبلیغاتی جدید معرفی گوشی مجهز به دوربین با فوکوس بهتر را تایید کرد. همان طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، گوشی مورد نظر در تصویر حضور دارد اما به دلیل مات بودن آن نمی‌توان در مورد طراحی گوشی اطلاعاتی بدست آورد
به نظر می‌رسد گوشی موجود در عکس به دلیل ابعاد نسبتا کم اکسپریا زد ۵ کامپکت باشد. بنابر شایعات گذشته اکسپریا زد ۵ صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی و اکسپریا زد ۵ کامپکت صفحه نمایش ۴.۷ اینچی خواهد داشت.

آن طور که از تصویر پیدا است سونی در نظر دارد تا سیستم خاصی از فوکوس را در پرچمداران آینده‌ی خود بکار بگیرد اما اطلاعات بیشتری از آن در حال حاضر در دست نیست. سونی ماه گذشته گوشی میان‌رده‌ی اکسپریا ام ۵ را با فوکوس هیبریدی معرفی کرد اما با توجه به پرچمدار بودن گوشی‌های جدید می‌توان انتظار سیستم پیشرفته‌تری را نیز داشت.

احتمال دارد سونی در پرچمداران جدید خود از حسگر IMX230 خود بهره برده و رابط کاربری دوربین خود را نیز بهبود ببخشد. در حدود یک هفته تا روز معرفی رسمی گوشی‌های پرچمدار سونی زمان باقی مانده است و باید منتظر باشیم و ببینیم که این شرکت این بار چه محصولاتی را برای علاقه‌مندان خود معرفی خواهد کرد.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2651
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
پس از تایید معرفی گجتی هوشمند در روزهای گذشته حالا این شرکت اطلاعات جزئی دیگری در مورد محصول آینده خود منتشر کرده است...



Nextbit شرکتی است که توسط کارکنان سابق گوگل، اپل و اچ‌تی‌سی تاسیس شد و نام آن‌ها برای اولین بار پس از اعلام همکاری با سایانوژن بر روی زبان‌ها افتاد. پس از تایید معرفی گجتی هوشمند در روزهای گذشته حالا این شرکت اطلاعات جزئی دیگری در مورد محصول آینده خود منتشر کرده است.
Nextbitشرکتی است که هسته‌ی مرکزی آن را کارکنان سابق گوگل، اپل و اچ‌تی‌سی تشکیل می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت که این شرکت با بازار گوشی‌های هوشمند بیگانه نیست و حتی آشنایی کاملی با آن دارد. این شرکت در روزهای گذشته خبر معرفی گجت هوشمند جدیدی را داده بود و امروز اطلاعات بیشتری از آن را با علاقه‌مندان به فناوری در میان گذاشته است.

نکست بیت در توییتی با بیان این جمله «به نظر ناممکن می‌آید اما آیا می‌توانید گوشی را تصور کنید که با گذر زمان بهتر نیز بشود؟» عکسی را نیز منتشر کرده است که با کنار هم قرار دادن این دو می‌توان پیش‌بینی کرد که این شرکت در تلاش برای معرفی گوشی است که با گذشت زمان با کاربر خود هماهنگ‌تر شده و رفتارهای او را بهتر می‌شناسد.

در توییتی دیگر این شرکت جمله‌ی «آینده در حال تماس است، آیا صدای آن را می‌شنوید؟» را به اشتراک گذاشته و عکسی از هدفون مکالمه‌ی گوشی منتشر کرده است. اسکات کرویل، مدیر اسبق طراحی اچ‌تی‌سی که حالا از مدیران نکست بیت است نیز جمله‌ی «افق‌های جدید پیش روی اندروید است آیا آن را می‌بینید» را توییت کرده و عکسی منتشر کرده که به نظر جعبه‌ی محصول آینده‌ی این شرکت است.

نکست بیت محصول آینده‌ی خود را در روز ۱۰ شهریور ماه معرفی خواهد کرد و با در کنار هم گذاشتن این توییت‌ها می‌توان انتظار معرفی تبلتی نازک دارای قابلیت انجام مکالمه را داشت.



 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2643
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سامسونگ پرچم داران جدید سری نوت خود یعنی Galaxy Note5 و Galaxy S6 edge Plus را معرفی کرده است...



سامسونگ پرچم داران جدید سری نوت خود یعنی Galaxy Note5 و Galaxy S6 edge Plus را معرفی کرده است.محصولاتی خوش ساخت و قدرتمند که به نوعب دنباله رو راه گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج اما در ابعادی بزرگتر هستند.حال با آغاز فروش این دو اسمارت فون، اخیرا خبرگزاری کره ای Yonhap، خبر از استقبال چشمگیر کره‌ای ها از این دو گوشی داده است.

بر اساس این گزارش ، در ۳ روز ابتدایی عرضه، سامسونگ موفق شده است ۷۵ هزار دستگاه گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس را در کشور خود به فروش رساند. این در حالی است که سال گذشته کره ای ها در مدت مشابه (۳ روز ابتدایی فروش) تنها ۳۰ هزار دستگاه Galaxy Note4 و Galaxy Note edge را خریده بودند.

با این اوصاف می توانیم به کسب سهم ۷۰ درصدی سامسونگ از بازار کره جنوبی بسیار خوشبین بود، گرچه برای پیشبینی موفقیت یا شکست فوق ستاره های جدید سامسونگ در بازارهای دیگر از جمله آمریکا بایستی منتظر ماند.


 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
براساس شایعات قبلی قرار است اپل روز نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) از دو گوشی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس رونمایی کند.


براساس شایعات قبلی قرار است اپل روز نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) از دو گوشی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس رونمایی کند. امروز یکی از اعضای اپراتور چینی چاینا تله‌کام نیز اعلام کرده که هر دو محصول بین ۱۸ تا ۲۵ سپتامبر (۲۷ شهریور تا ۳ مهر) وارد بازار خواهند شد. به نظر می‌رسد این تاریخ با زمان معرفی آیفون‌های جدید همخوانی دارد.

 براساس اعلام یکی از کارمندان اپراتور چینی چاینا تله‌کام قرار است آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس بعد از معرفی رسمی در تاریخ ۱۸ شهریور، در فاصله‌ی زمانی ۲۷ شهریور تا ۳ مهر وارد بازار شوند. سوال اصلی درباره‌ی فناوری فورس‌تاچ است که به گفته‌ی این اپراتور چینی، هر دو گوشی از این قابلیت بهره می‌برند. به جز آیفون‌های جدید اپل، دو گوشی اکسون مینی زد‌تی‌ای و میت اس هوآوی به این فناوری مجهز شده‌اند. به کمک فناری فورس‌تاچ نمایشگر دستگاه می‌تواند بین ضربه زدن عادی روی صفحه‌نمایش یا ضربه با فشار بیشتر انگشت تمایز قائل شود.

کارمند چاینا تله‌کام می‌گوید دربار‌ه‌ی رنگ‌های طلایی و صورتی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس نیز خبرهایی شنیده است. چند روز قبل تصاویر منتسب به یکی از این مدل‌های منتشر شده بود. همچنین این فرد تایید کرده که اپل از ۲ گیگابایت رم در آیفون‌های بعدی استفاده خواهد کرد و طبق انتظار باید هر دو مدل به یک سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید مجهز شوند. البته این عضو چاینا تله‌کام استفاده از پردازنده‌ی A9 اپل را نیز تایید کرده که خبر جدیدی نیست.

البته شایعات و گمانه‌زنی‌های دیگری درباره‌ی معرفی آیفون 6c با نمایشگر ۴ اینچی و تبلت آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی در ماه آینده وجود دارد که هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. البته تا زمان معرفی نسل جدید آیفون‌های اپل زمان زیادی باقی نمانده است و قطعا تا آن روز بازار شایعات حسابی داغ خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 2577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سامسونگ در جریان برگزاری مراسم معرفی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس رسما اعلام کرد


سامسونگ در جریان برگزاری مراسم معرفی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس رسما اعلام کرد که نسل جدید ساعت هوشمند خود را با نام گلکسی گیر اس ۲ در ایفا ۲۰۱۵ معرفی خواهد کرد. حال تصاویر جدید‌تری از این محصول فاش شده است.

سال گذشته سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس معرفی محصولات خود در جریان ایفا ۲۰۱۴ از ساعت هوشمند گیر اس رونمایی کرد. این ساعت هوشمند از یک صفحه‌ی نمایش خمیده بهره می‌برد که البته چندان نیز مورد استقبال واقع نشد. سامسونگ امسال به این نتیجه رسیده که کاربران به ساعت‌های هوشمند با صفحه‌ی نمایش دایره علاقه‌ی بیشتری دارند و از این‌رو گیر اس ۲ را به عنوان یک ساعت دایره‌ای روانه‌ی بازار خواهد کرد.

در آستانه برگزاری ایفا ۲۰۱۵ِ دنیس میلوسکی، قائم مقام طراحی سامسونگ در آمریکا، تصاویر جدید‌تری از این ساعت هوشمند را در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرده است. با قرار دادن این تصاویر در کنار تصاویر و ویدیویی که پیش از این منتشر شده بود، شمای کلی ساعت گیر اس ۲ سامسونگ مشخص شده است.

همچون گیر اس این ساعت هوشمند نیز از سیستم عامل تایزن بهره می‌برد. احتمالا اس ۲ از وجود درگاه سیمکارت نانو بهره خواهد برد که از این‌رو شاید قابلیت ارتباط با شبکه‌های ارتباطی وجود داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 2627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اوایل سال جاری میلادی، چو جون هو، مدیر عامل بخش ارتباطات موبایل ال‌جی الکترونیکز اعلام کرد این کمپانی کره‌ای نیمه‌ی دوم سال 2015 از یک دستگاه پرقدرت و رده‌بالا رونمایی خواهد کرد

اوایل سال جاری میلادی، چو جون هو، مدیر عامل بخش ارتباطات موبایل ال‌جی الکترونیکز اعلام کرد این کمپانی کره‌ای نیمه‌ی دوم سال 2015 از یک دستگاه پرقدرت و رده‌بالا رونمایی خواهد کرد. البته هنوز مشخصاتی از این دستگاه فاش شده نشده، ولی به نظر می‌رسد ال‌جی قصد رقابت مستقیم با گلکسی نوت 5 و آیفون 6 اس پلاس اپل را دارد.

در حالی که ال‌جی از گوشی جذاب جی 4 به عنوان پرچمدار خود در سال 2015 رونمایی کرد، ولی خیلی زود اعلام شد که این کمپانی کره‌ای قصد دارد در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی یک پرچمدار دیگر که در خانواده‌ی فبلت‌های رده‌بالا قرار می‌گیرد را معرفی کند. گفته می‌شود این دستگاه از طراحی زیبا در کنار بدنه‌ی فلزی و شیشه‌ای بهره می‌برد که این مواد در بین پرچمداران سونی، سامسونگ، اپل و اچ‌تی‌سی مرسوم است.

روز گذشته چو جون هو در مجمع سه ماهه‌ی سوم سال 2015 به یک گوشی هوشمند اسرارآمیز اشاره کرده و گفته است که این فبلت یک محصول رده بالا نخواهد بود. قطعا نمی‌توان به کلمات و برداشت‌هایی که در منابع خبری ارائه می‌شود تکیه کرد و مدیر بخش موبایل ال‌جی فقط اشاره کرده که این فبلت یک دستگاه شیشه‌ای خواهد بود و سه ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود.

شایعات و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که فبلت جدید ال‌جی برای رقابت مستقیم با گلکسی نوت 5 و آیفون 6 اس پلاس معرفی می‌شود. هنوز مشخص نیست آیا ال‌جی برای فبلت خود از قلم استایلوس استفاده می‌کند یا خیر؛ ولی به نظر می‌رسد برای رقابت بهتر باید از قلم هوشمند خود کمک بگیرد.


:: بازدید از این مطلب : 2850
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دوشنبه‌ی گذشته تیم کوک به موجب عملکرد خوب خود به عنوان مدیرعامل اپل، پاداشی برابر ۵۶۰٫۰۰۰ قطعه سهم محدود اپل را دریافت کرد

دوشنبه‌ی گذشته تیم کوک به موجب عملکرد خوب خود به عنوان مدیرعامل اپل، پاداشی برابر ۵۶۰٫۰۰۰ قطعه سهم محدود اپل را دریافت کرد. با توجه به ارزش ۱۰۳.۱۲ دلاری هر سهم اپل در پایان روز سه‌شنبه، پاداش کوک مبلغی ۵۷.۵ میلیون دلاری می‌شود.

براساس سند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا، روز دوشنبه‌ی گذشته تیم کوک، مدیر عامل اپل بیش از ۵۶۰٫۰۰۰ قطعه سهم محدود اپل را به عنوان پاداش عملکرد دریافت کرده است. با توجه به اینکه ارزش هر سهم اپل ۱۰۳ دلار مبادله شده، می‌توان پاداش اعطا شده به کوک را ۵۷ میلیارد دلار برآورد کرد. البته با توجه به این‌که کوک تصمیم به نگه‌داری این سهام گرفته، اپل به علت وجود برخی قوانین مالیاتی ۲۹۰٫۸۳۶ قطعه سهم را بصورت خودکار نگه داشته است. با توجه به داشتن ۱.۱۷ میلیون سهم دیگر اپل توسط تیم کوک، ارزش کل سهم وی در اپل به بیش از ۱۲۱.۴ میلیون دلار افزایش یافته است.

اعطای سهام محدود در ایالات متحده برای تشویق کارکنان یک کمپانی تحت شرایط مختلفی صورت می‌پذیرد. برای مثال این سهام برای رسیدن به اهداف خاص در بازه‌ی زمانی مشخص یا جلوگیری از خروج متخصصان از کمپانی صورت می‌پذیرد. در مورد تیم کوک نیز سهامداران بهبود وضعیت اپل در لیست S&P 500 را بین ۲۵ آگوست ۲۰۱۳ تا ۲۵ آگوست ۲۰۱۵ مانیتور کرده و بهبود وضعیت سهام این کمپانی را به عنوان هدفی که اپل هم‌اکنون به آن رسیده مشخص کرده بودند.

اپل موفق شده تا در این بازه‌ی دو ساله در میان ۴۵۸ کمپانی، رتبه‌ی ۴۸ام را از آن خود کند. در صورتی که اپل در میانه‌ها یا پایین این رده‌بندی جای می‌گرفت، پاداش تیم کوک به نصف کاهش یافته و حتی به صفر نیز نزدیک می‌شد.



:: بازدید از این مطلب : 2655
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ال‌جی به صورت رسمی اعلام کرد که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ تلویزیون‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی OLED با کیفیت 4K و پشتیبانی از قابلیت HDR معرفی خواهد کرد
 
ال‌جی به صورت رسمی اعلام کرد که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ تلویزیون‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی OLED با کیفیت 4K و پشتیبانی از قابلیت HDR معرفی خواهد کرد
 
ال‌جی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در نمایشگاه ایفای امسال از تلویزیون‌های جدید ۵۵ و ۶۵ اینچی 4K خود که از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کنند، پرده‌برداری خواهد کرد. بیانیه‌ی مطبوعاتی ال‌جی به شرح زیر است:
 
نمایشگرهای OLED ال‌جی پیشرو در صنعت تلویزیون‌ها بوده و عکس‌ها را با رنگ طبیعی و رنگ مشکی را با عمق بالا به نمایش می‌گذارند. این عامل باعث می‌شود تا نمایشگرهای OLED بهترین گزینه برای تماشای محتوای HDR باشند و رنگ‌ مشکی و رنگ‌های روشن را به بهترین نحو ممکن به نمایش بگذارند. همچنین تلویزیون‌های OLED با قابلیت HDR به کاربران اجازه می‌دهند تا در هر دو حالت استریم کردن  یا استفاده ار حافظه‌های اکسترنال، به پخش محتوای HDR بپردازند.
 
بهبودهای صورت گرفته در تلویزیون‌های ال‌جی به اینجا ختم نشده و هر دو مدل EG9100 و EG9200 ضخامت بسیار کمی داشته و از اغلب گوشی‌های هوشمند موجود در بازار نازک‌تر هستند. ضخامت لبه‌های کناری به قدری کم است که حتی وجود آن‌ها احساس نمی‌شود. وجود دو نسخه‌ی خمیده و مسطح OLEDها باعث می‌شود تا هر سلیقه‌ای به خواسته‌ی خود برسد.
 
در هفته‌های آینده پس از معرفی رسمی این تلویزیون‌ها، اطلاعات و عکس‌های بیشتری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و به احتمال زیاد قیمت این دستگاه‌ها نیز مشخص خواهد شد.


:: بازدید از این مطلب : 2499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ال‌جی به صورت رسمی اعلام کرد که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ تلویزیون‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی OLED با کیفیت 4K و پشتیبانی از قابلیت HDR معرفی خواهد کرد
 
ال‌جی به صورت رسمی اعلام کرد که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ تلویزیون‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی OLED با کیفیت 4K و پشتیبانی از قابلیت HDR معرفی خواهد کرد
 
ال‌جی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در نمایشگاه ایفای امسال از تلویزیون‌های جدید ۵۵ و ۶۵ اینچی 4K خود که از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کنند، پرده‌برداری خواهد کرد. بیانیه‌ی مطبوعاتی ال‌جی به شرح زیر است:
 
نمایشگرهای OLED ال‌جی پیشرو در صنعت تلویزیون‌ها بوده و عکس‌ها را با رنگ طبیعی و رنگ مشکی را با عمق بالا به نمایش می‌گذارند. این عامل باعث می‌شود تا نمایشگرهای OLED بهترین گزینه برای تماشای محتوای HDR باشند و رنگ‌ مشکی و رنگ‌های روشن را به بهترین نحو ممکن به نمایش بگذارند. همچنین تلویزیون‌های OLED با قابلیت HDR به کاربران اجازه می‌دهند تا در هر دو حالت استریم کردن  یا استفاده ار حافظه‌های اکسترنال، به پخش محتوای HDR بپردازند.
 
بهبودهای صورت گرفته در تلویزیون‌های ال‌جی به اینجا ختم نشده و هر دو مدل EG9100 و EG9200 ضخامت بسیار کمی داشته و از اغلب گوشی‌های هوشمند موجود در بازار نازک‌تر هستند. ضخامت لبه‌های کناری به قدری کم است که حتی وجود آن‌ها احساس نمی‌شود. وجود دو نسخه‌ی خمیده و مسطح OLEDها باعث می‌شود تا هر سلیقه‌ای به خواسته‌ی خود برسد.
 
در هفته‌های آینده پس از معرفی رسمی این تلویزیون‌ها، اطلاعات و عکس‌های بیشتری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و به احتمال زیاد قیمت این دستگاه‌ها نیز مشخص خواهد شد.


:: بازدید از این مطلب : 2542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در حالی که کمپانی‌های اپل، گوگل و مایکروسافت به ترتیب دستیارهای صوتی خود به نام سیری، ناو و کورتانا را در اختیار کاربران قرار داده‌اند
 
در حالی که کمپانی‌های اپل، گوگل و مایکروسافت به ترتیب دستیارهای صوتی خود به نام سیری، ناو و کورتانا را در اختیار کاربران قرار داده‌اند، امروز فیسبوک نیز دستیار صوتی تعبیه شده در اپلیکیشن مسنجر خود موسوم به M را برای برخی از کاربران خود به صورت محدود منتشر کرد
 
پیشرفت دستیارهای صوتی، فیسبوک را مجاب کرده تا در اپلیکیشن پیام‌رسان خود از یک دستیار مجازی اختصاصی استفاده کند. به گزارش وب‌سایت Wired، دستیار صوتی M توسط کارمندان فیسبوک و هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود و به کاربران مسنجر کمک می‌کند تا سوالات و وظایفی چون رزرو رستوران، سفارش گل برای سالروز تولد یا پیدا کردن بهترین مکان برای کوهنوردی در کالیفرنیا را به سادگی انجام دهند.
 
برای استفاده از دستیار مجازی اِم، کافیست یک مکالمه با این دستیار در اپلیکیشن مسنجر آغاز کنید که در ادامه دستیار M پیشنهادات خود را ارائه کرده یا در صورت لزوم سوالات بیشتری را در راستای به نتیجه رساندن درخواست شما می‌پرسد. بر خلاف سیری، دستیار صوتی اِم هیچ جنسیتی ندارد و حتی متوجه نمی‌شوید مخاطبی که در طرف مقابل به شما کمک می‌کند یک ربات است یا یکی از کارمندان فیسبوک؛ اما هدف فیسبوک این است که به طور قطعی درخواست شما پاسخ داده شود.
 
دستیار M قرار است رقیب جدید سیری اپل، گوگل ناو یا مایکروسافت کورتانا و دیگر دستیاران مجازی باشد و در گام اول به افرادی کمک می‌کند که به دنبال کاری هستند یا قصد دارند چیزی بخرند.
 
دیوید مارکوس، نایب رییس محصولات پیام‌رسانی فیسبوک معتقد است طولی نمی‌کشد که کاربران اپلیکیشن مسنجر متوجه می‌شوند دستیار مجازی M می‌تواند فراتر از یک کمک‌کننده دیجیتال استاندارد عمل کند. او می‌گوید دستیار مجازی ما می‌تواند کارهایی انجام دهد که هیچکدام از رقبا نمی‌توانند از عهده‌ی آن برآیند. وی علت این ادعا را بهره‌گیری از هوش مصنوعی در کنار قدرت افراد واقعی می‌داند.
 
مارکوس معتقد است دستیار M آرام آرام در Bay Area توسعه می‌یابد و در نهایت برای تمامی 700 میلیون کاربر مسنجر در سراسر دنیا منتشر خواهد شد.


:: بازدید از این مطلب : 2582
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مدت‌ها است که تصاویر و شایعات در خصوص پرچمداران جدید مایکروسافت که سیتی‌من و تاک‌من نام گرفته‌اند

 

مدت‌ها است که تصاویر و شایعات در خصوص پرچمداران جدید مایکروسافت که سیتی‌من و تاک‌من نام گرفته‌اند، منتشر می‌شود. حال فاش کننده‌ی شناخته شده‌ی EVLeaks@ تصاویر رندر شده‌ی این دو گوشی که با نام لومیا 950 و 950XL روانه‌ی بازار خواهند شد را منتشر کرده است.

فاش کننده‌ی نام آشنای EVLeaks@ تصاویر رندر شده از منتسب به دو گوشی هوشمند پرچمدار سیتی‌من و تاک‌من مایکروسافت را فاش کرده است. انتظار می‌رود این گوشی‌های هوشمند با نام‌های لومیا 950 و لومیا 950XL روانه‌ی بازار شوند. براساس شنیده‌ها این دو گوشی به صفحه‌ی نمایش ۵.۷ و ۵.۲ اینچی مجهز شده‌اند.

پیش از آنکه EVLeaks@ تصاویر رندر شده‌ی با کیفیت متعلق به این دو گوشی هوشمند را منتشر کند، تصاویری از سیتی‌من یا همان گوشی هوشمند آبی رنگ که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، منتشر شده بود. گوشی هوشمند سیتی‌من قرار است با نام لومیا 950XL روانه‌ی بازار شود. تصویر پایین نیز که نشان‌دهنده‌ی تاک‌من با رنگ مشکی است، با عنوان لومیا 950 روانه‌ی بازار خواهد شد.

با وجود تفاوت در اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش، هر دو گوشی هوشمند از رزولوشن QHD بهره خواهند برد. همچنین باید به حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق میکرو SD، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی PureView و دوربین خودگرفت (سلفی) با رزولوشن ۵ مگاپیکسل در کنار پورت USB نوع C در این گوشی اشاره کرد. براساس اطلاعات پیشین منتشر شده در مورد این دو گوشی هوشمند، لومیا 950XL که گوشی هوشمند با صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچی خواهد بود، از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ در کنار باتری ۳٫۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد، در حالی که نمونه‌ی کوچک‌تر از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ و باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد. ضمنا باتری هر دو نسخه قابل تعویض خواهد بود.

هر دو گوشی هوشمند از وجود سنسور مادون قرمز شناسایی عنبیه برخوردار خواهند بود. لومیا 950XL بصورت استاندارد از قابلیت شارژ بی‌سیم Qi بهره خواهد برد، در حالی که این قابلیت در لومیا 950 از طریق یک کاور که یک گزینه‌ی اختیاری برای خرید است، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بی‌شک یکی از جذاب‌ترین قابلیت این دو گوشیه هوشمند وجود ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت است.



:: بازدید از این مطلب : 2605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مایکروسافت نسخه‌ی نهایی ویندوز را قریب به یک ماه پیش در ۲۹ جولای عرضه کرد. حالا آنها اعلام کرده‌اند
 
مایکروسافت نسخه‌ی نهایی ویندوز را قریب به یک ماه پیش در ۲۹ جولای عرضه کرد. حالا آنها اعلام کرده‌اند که در این بازه‌ی یک ماهه، ویندوز ۱۰ روی بیش از ۷۵ میلیون دستگاه پی‌سی نصب شده است.
 
یوسف مهدی، قائم مقام بخش ویندوز اعلام کرده که در فاصله‌ی قریب به یک ماه از عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی ویندوز ۱۰ مایکروسافت، این سیستم عامل روی بیش از ۷۵ میلیون دستگاه رایانه شخصی نصب شده است. برای درک روند مثبت استفاده از ویندوز ۱۰ بهتر است بدانید که مایکروسافت برای فروش ۱۰۰ میلیون گواهی ویندوز ۸، بیش از ۶ ماه وقت صرف کرد. موفقیت ویندوز ۱۰ و افزایش تعداد کاربرانی که مشتاقانه در پی دانلود و استفاده از این نسخه هستند، چندان دور از انتظار نیست. ردموندی‌ها سعی کرده‌اند تا پلتفرمی ماندگار با پایداری بالا در کنار امکانات فوق‌العاده را در اختیار کاربران قرار دهند و در این مسیر جذب و حفظ کاربران، بیش از کسب درآمد بالا برای مایکروسافت اهمیت داشته است.
 
یوسف مهدی اطلاعات دیگری را نیز در مورد ویندوز ۱۰ و گجت‌هایی که به آن بروز شده‌اند، ارائه داد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مهدی، بیش از ۹۰٫۰۰۰ مدل منحصر بفرد پی‌سی و تبلت آخرین نسخه از ویندوز را دریافت کرده‌اند. وی همچنین به قابلیت استریم ویدیو از ایکس باکس به ویندوز ۱۰ نیز اشاره کرده است. یوسف مهدی عنوان کرده که بیش از ۱۲۲ سال گیم‌پلی بازی در این مدت از ایکس‌باکس به ویندوز ۱۰ استریم شده است. تعداد اپلیکیشن‌های دانلود شده توسط ویندوز ۱۰ نیز در مقایسه با ویندوز ۸ در حدود ۶ برابر به ازای هر دستگاه بیشتر شده است.
 
افزایش تعداد دانلودها از اپ استور را باید به عنوان یک موفقیت برای مایکروسافت در نظر گرفت. این کمپانی‌ در زمان عرضه‌ی ویندوز ۸ تلاش بسیاری برای ترغیب کاربران به منظور استفاده از اپ استور کرد، اما استقبال چندانی از سوی کاربران مشاهده نشد. توسعه‌دهندگان نیز پس از مشاهده‌ی عدم استقبال از دانلود اپلیکیشن‌ها از اپ استور ویندوز ۸، مایکروسافت را تنها گذاشتند. حال با استقبال کاربران و تسهیل پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS و اندروید به ویندوز ۱۰، به نظر می‌رسد قطب سوم فروشگاه‌ پلتفرم‌ها نیز در حال رشد است.


:: بازدید از این مطلب : 2586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ال‌جی یک صفحه کلید فیزیکی با قابلیت جمع شوندگی را عرضه کرده که امکان اتصال به تبلت و گوشی هوشمند را دارد
 
ال‌جی یک صفحه کلید فیزیکی با قابلیت جمع شوندگی را عرضه کرده که امکان اتصال به تبلت و گوشی هوشمند را دارد. ال جی امیدوار است Rolly Keyboard، تایپ کردن در ابزارهای موبایل را بهبود بخشد.
 
طراحی صفحه کلید فیزیکی جدید ال‌جی به شکلی است که هر زمان به آن احتیاج نداشته باشید، جمع شده و فضای بسیار کمی اشغال کند تا به راحتی بتوانید آن را حمل کنید. این صفحه‌کلید برای افرادی که با تبلت یا موبایل خود ایمیل‌های طولانی ارسال می‌کنند یا از آن‌ها برای تهیه و ویرایش اسناد استفاده می‌کنند، کاربردی خواهد بود. با این حال اگر اهل چت کردن یا هر کار دیگری باشید که نیاز به تایپ زیاد دارد، صفحه کلید جدید ال‌جی می‌تواند به سرعت انجام امور مورد نظرتان، کمک کند.
 
وقتی Rolly Keyboard را باز می‌کنید بصورت خودکار با تبلت نزدیک خود جفت می‌شود. در قسمت بالای تبلت نیز درگاهی تعبیه شده که تبلت‌های مختلف تا سایز ۱۰ اینچ را در خود جای می‌دهد با این حال نیازی به اتصال تبلت به صفحه‌کلید وجود ندارد و ارتباط بین این دو دستگاه از طریق بلوتوث انجام می‌شود.
 
ال‌جی امیدوار است که با ارائه‌ی این صفحه‌کلید فیزیکی که از جنس پلاستیک ساخته شده، تجربه‌ی بهتری را در زمان تایپ کردن در اختیار کاربران قرار دهد.
 
صفحه‌کلید فیزیکی جدید ال‌جی این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند به موبایل و تبلت متصل شود. کاربر با فشار دادن یک دکمه می‌تواند بین اتصال به موبایل و اتصال به تبلت سوئیچ کند.
 
ال‌جی همچنین گفته است که این صفحه‌کلید تازه شروع کار است و قصد دارد در آینده نیز محصولات ورودی بیشتری را عرضه کند.


:: بازدید از این مطلب : 2738
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در این مقاله به بررسی عمیق پنج مرورگر مدرن می‌پردازیم و آن‌ها را در تمامی آزمایشات مختلف شرکت می‌دهیم


در این مقاله به بررسی عمیق پنج مرورگر مدرن می‌پردازیم و آن‌ها را در تمامی آزمایشات مختلف شرکت می‌دهیم. اگر به دنبال مرورگری سریع و قابل اعتماد هستید، ما دو گزینه برای شما داریم که احتمالا خوشتان خواهد آمد.

بهترین مرورگرها علاوه بر عملکرد خوب در بنچمارک‌ها، در شرایط واقعی نیز باید منعطف، سریع و کارآمد بوده و در اکوسیستم‌های مختلف عملکرد یکسانی داشته باشند.

بررسی مرورگر‌ها به واسطه چند بنچمارک نتایج دقیقی ارایه نمی‌دهد. همانطور که در بررسی کارت‌های گرافیک یکی از عوامل مهم، عملکرد آن‌ها در بازی‌ها است، در این‌جا نیز ما مرورگر‌ها را با استفاده از بارگذاری سایت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. چه تعداد تب مختلف را می‌توانند همزمان مدیریت کنند؟ آیا عملکرد روانی دارند و یا وقفه‌ها و مصرف زیاد منابع سخت‌افزاری را به کاربر تحمیل می‌کنند؟

در این مقاله که توسط پی‌سی ورلد تهیه شده، به بررسی مرورگرهای گوگل کروم، مایکروسافت اِج و اینترنت اکسپلورر، موزیلا فایرفاکس و اُپرا پرداخته شده است.

در سال ۲۰۱۵ شرکت کننده‌ی جدیدی به بررسی ما افزوده شده است. مرورگر مایکروسافت اِج که در ویندوز ۱۰ تعبیه شده است.

همانطور که مستحضر هستید فعال کردن ادوبی فلش در مرورگر تاثیر منفی زیادی بر عملکرد آن می‌گذارد. با این که بعضی از سایت‌ها مانند یوتیوب به HTML5 ‌مهاجرت کرده‌اند، اما هم‌چنان فلش در دنیای اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل مرورگر‌ها را در دو حالت فعال و غیر فعال افزونه فلش مورد آزمایش قرار خواهیم داد.

در رابطه با مایکروسافت اِج متاسفانه این مرورگر به اندازه‌ای که مایکروسافت آن را سریع معرفی کرده‌ بود، عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشت. با این حال پیشرفت بسیار بهتری نسبت به اینترنت اکسپلورر کرده است.
نتایج بنچمارک‌ها

ما نتایج بنچمارک‌ها را به عنوان یک معیار مهم در نظر می‌گیریم ولی باید توجه کنید که معیار نهایی این اعداد و ارقام نیستند. با این وجود به دلیل اهمیت آن‌ها و علاقه کاربران به این نتایج، ما مرورگر‌ها را در این بنچمارک‌ها شرکت داده‌ایم. برای انجام آزمایش  از یک دستگاه لپ‌تاپ لنوو یوگا ۲ که از پردازنده اینتل Core i7-5600U به همراه 8 گیگابایت رم و ویندوز ۱۰ بهره می‌برد، استفاده کرده‌ایم.

نسخه‌های تحت آزمایش عبارتند از: کروم ۴۴، اِج ۱۲، فایرفاکس ۳۹، اینترنت اکسپلورر ۱۱ و اُپرا ۳۱.

ابتدا مرورگرها را تحت آزمایش بنچمارک‌های محبوب Sunspider و Peacekeeper قرار داده‌ایم. اما توصیه می‌کنیم که به بنچمارک‌های مدرن‌تر Jet stream، Octane، Speedometer و WebXPRT توجه بیشتری داشته باشید. به خصوص دو مورد آخر که سعی دارند شرایط کاری واقعی را شبیه‌سازی کنند. همچنین برای تکمیل این مرحله در نهایت مرورگرها توسط بنچمارک Oort و HTML5test مورد آزمایش قرار گرفتند، با این که HTML5test را نمی‌توان به عنوان یک بنچمارک در نظر گرفت، ولی نتایج آن برای میزان سازگاری مرورگر‌ها با استاندارد HTML5 اهمیت بسزایی دارد.

کروم و فایرفاکس در تست‌های Speedometer و WebXPRT با فاصله خوبی در رده اول قرار گرفته‌اند. همچنین همانطور که انتظار می‌رفت کروم در بنچمارک توسعه یافته توسط گوگل به نام Octane نیز بهترین عملکرد را داشته است. اما در تست‌های Jetstream و Sunspider مایکروسافت اِج توانست رقبا را کنار زده و در جایگاه اول بایستد در حالی که کروم در بنچمارک Sunspider نتوانست عملکرد خوبی به نمایش بگذارد.

با این که مایکروسافت ادعا کرده بود که اِج می‌تواند در بنچمارک Octane از کروم پیشی بگیرد ولی آزمایشات ما صحت این ادعا را رد می‌کند.

در تست Oort منظره‌ای شبیه به بازی minecraft توسط مرورگر کشیده می‌شود که بدین وسیله توانایی گرافیکی مرورگر بررسی خواهد شد. فایرفاکس در این بنچمارک نتوانست نمره قابل قبولی بدست بیاورد و اِج باگ‌های گرافیکی عجیبی را از خود به جای می‌گذاشت. اینترنت اکسپلورر نیز قادر به اجرای این تست نبود.

توسعه دهنده تست HTML5 در رابطه با این بنچمارک افزوده است که نمره بالای ۴۰۰ برای مرورگرها ایده‌آل است. اینترنت اکسپلورر تنها مرورگری است که نتوانست از این آزمایش موفق بیرون آید.

طبق نتایج بدست‌ آمده از بنچمارک‌ها، نمی‌توان یک مرورگر را به عنوان پیروز نهایی انتخاب کرد و تمامی آن‌ها به جز اینترنت اکسپلورر برای استفاده روزمره مناسب هستند.
آزمایشات در شرایط واقعی

اُپرا با ۱.۳۴ درصد، سهم کمی از بازار مرورگرها را در اختیار دارد. به دلیل مشکلات مالی، این شرکت تصمیم  به فروش سهام خود گرفته است. اما با توجه به نتایج آزمایشات ما در شرایط واقعی، این مرورگر ارزش امتحان کردن را دارد.

نحوه عملکرد مرورگرها هنگام گشت و گذار در اینترنت بسیار حائز اهمیت است. برای این کار ۳۰ وب‌ سایت مختلف، از آمازون گرفته تا iMore را با تب‌های مختلف مرورگر باز کردیم. بدین وسیله سرعت مرورگر را در باز کردن تب‌های مختلف زمانی که تحت بار زیادی قرار دارد سنجیدیم. در نهایت نیز آزمایش را با حالت فعال و غیر فعال برای افزونه فلش ادامه دادیم.

پس از باز کردن ۳۰ تب، ۳۰ ثانیه به مرورگر فرصت دادیم و سپس اقدام به محاسبه میزان مصرف پردازنده و حافظه توسط مرورگر‌ها، کردیم. با توجه به نتایج، اگر از پردازنده قدیمی و یا میزان حافظه کم بهره می‌برید، بهتر است به دنبال بهینه‌ترین مرورگر باشید.

نتایج بدست آمده در نمودار زیر رسم شده‌اند. این نمودار میزان مصرف پردازنده و حافظه در حالت‌های مختلف را نشان می‌دهد.

همانطور که مشاهده می‌کنید در حالت فعال افزونه فلش و زمانی که تنها ۳ تب باز شده‌، میزان مصرف پردازنده در اِج، فایرفاکس و اُپرا کاهش یافته است که دلیل این امر بهینه بودن این افزونه در شرایط کاری سبک است.

یکی دیگر از نکات مهم میزان مصرف حافظه توسط کروم در حالت فعال افزونه فلش است که تقریبا با مرورگر اِج در حالت غیر‌فعال این افزونه برابری می‌کند. آزمایشات را دوباره انجام دادیم و نتایج تغییری نداشتند، مرورگر اِج مقدار زیادی از حافظه را در شرایط کاری سنگین به خود اختصاص می‌دهد.

کروم همواره به دلیل اشغال میزان زیادی از حافظه مورد انتقاد قرار گرفته است. اما حداقل این مرورگر نسبت به رقبای خود استفاده کمتری از پردازنده می‌کند. اُپرا نیز نتایج خوبی از خود به جای گذاشت. در حالت فعال افزونه فلش، اُپرا تنها ۶.۶ درصد از پردازنده و ۱.۸۳ گیگابایت از حافظه را در آزمایش شرایط کاری سنگین، اشغال کرد. در حالت فعال این افزونه اعداد بدست آمده ۸۱.۲ درصد برای پردازنده و ۳.۴۷ گیگابایت برای حافظه هستند.

فایرفاکس در حالت غیرفعال فلش، عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. اما پس از فعال کردن این افزونه مرورگر به شدت کند شد تا جایی که حوصله ما سر رفت!

در نهایت سرعت بارگذاری سایت‌ها را از زمان کلیک بر روی لینک تا زمانی که صفحه مرود نظر آماده اسکرول کردن باشد مورد آزمایش قرار دادیم. خوشبختانه تمامی مرورگر‌ها در این آزمایش موفق ظاهر شدند. به خصوص اُپرا که در حالت غیرفعال فلش عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت. به طور خلاصه هر مرورگری که بتواند در کمتر از ۳ ثانیه وب سایت مورد نظر را بارگذاری کند برای استفاده روزمره ایده‌آل است. البته در نظر داشته باشید که سرعت بارگذاری صفحات وب به سرعت اینترنت و محتوای وب‌سایت‌ها نیز وابسته است.
معیار سهولت در استفاده

از آنجایی که تمامی این مرورگرها رایگان هستند، می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و تست کنید. تمامی مرورگرها سعی دارند تا روند استفاده از خود را به بهترین نحو کاربرپسند کنند. با این حال روند اکسپورت کردن بوک‌مارک‌ها به صورت دستی داستان دیگری است، طوری که به نظر می‌رسد مرورگرها به هیچ وجه علاقه‌ای به انجام این عمل ندارند. به عنوان مثال دستور اکسپورت در مرورگر فایرفاکس در اعماق تنظیمات دفن شده است و جالب‌تر از آن در مرورگر اُپرا ما این دستور را پیدا نکردیم!

مرورگر‌ها از قابلیت ورود با استفاده از پسورد بهره می‌برند که بدین وسیله هویت شما را شناسایی کرده و تمامی تنظیمات و بوک‌مارک‌ها را به مرورگر شما انتقال می‌دهند. به عنوان مثال پس از دانلود و نصب کروم کافی است با یوزر و پسورد خود لاگین شوید تا تمامی تنظیمات، بوک‌مارک‌ها و پسورد‌های ذخیره شده شما به مرورگر افزوده شوند.

فایرفاکس سینک و اُپرا سینک نیز عملیات مشابهی انجام می‌دهند و بین تمامی دستگاه‌های مورد استفاده، تنظیمات و سایر گزینه‌های شخصی شده را همگام می‌کنند.

اما اِج در این زمینه به بهبود بیشتری نیاز دارد. این مرورگر توانایی ایمپورت بوک‌مارک‌ها را از دیگر مرورگرها دارد ولی هنوز قابلیتی برای یکپارچه سازی بین دستگاه‌های مختلف در آن گنجانده نشده است. اما اینترنت اکسپلورر نیز همانند رقبای خود پس از افزودن وب‌سایتی به بوک‌مارک‌ها، بلافاصله این وب‌سایت در سایر دستگاه‌های مورد استفاده شما نیز در لیست بوک‌مارک‌ها قرار می‌گیرد.

در حال حاضر مرورگر‌هایی مانند اِج و اُپرا پس از باز شدن صفحه‌ای حاوی اخبار را به نمایش می‌گذارند که این قابلیت مورد پسند ما نیز است. با این حال امکان استفاده از هوم‌ پِیج دلخواه در مرورگرها فایرفاکس، کروم و اِج وجود دارد.

به طور خلاصه تمامی مرورگرها روند دانلود و نصب ساده‌ای داشتند. ایمپورت تنظیمات و بوک‌مارک‌ها نیز با راحتی انجام پذیر بودند و تمامی مرورگر‌ها در این مرحله نمره قبولی را دریافت کردند.
بررسی فراتر از وب

مرورگرهای مدرن امکاناتی فراتر از گشت و گذار در اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، که بد نیست آن‌ها را بدانید.

شاید دوست داشته باشید مرورگر شما به عنوان کلاینت بیت تورنت عمل کند. در گذشته برای این عمل نیازمند دانلود و نصب برنامه‌ای جداگانه بودید. اما امروزه این قابلیت‌ها توسط افزونه‌ها بر روی مرورگرها در دسترس‌ هستند. لازم به ذکر است که اِج هنوز از افزونه‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

یکی از دلایل استفاده از فایرفاکس، پشتیبانی غنی از افزونه‌ها است. موزیلا وب‌سایت جداگانه‌ای برای افزونه‌ها تدارک دیده است که می‌توانید در آن با توجه به نوع و یا محبوبیت، به جستجوی افزونه‌های مورد نیاز خود بپردازید. برای نصب این افزونه‌ها فقط کافی است روی آن‌ها کلیک کرده و پس از دانلود و نصب خودکار، مرورگر خود را ببندید و مجدد باز کنید. به دلیل محبوبیت کروم و حجم غنی افزونه‌های فایرفاکس، بیشتر توسعه دهنده اقدام به تولید افزونه برای این دو مرورگر می‌کنند. به عنوان مثال افزونه OneTab به شما این اجازه را می‌دهد تا تمامی تب‌های باز شده را در یک تب به صورت لیست متن درآورید که این امر باعث کاهش فشار وارده بر روی سخت‌افزار رایانه شما خواهد شد.

اوپرا از لحاظ تعداد افزونه، نزدیک به فایرفاکس هم نیست ولی با این وجود افزونه Sidebar در آن بسیار کاربردی است. این افزونه نواری از ابزارک‌ها را در حاشیه مرورگر ایجاد می‌کند که به وسیله آن می‌توانید به گزینه‌های کاربردی مانند ماشین‌ حساب دسترسی داشته باشید.

اما قابلیت‌هایی دیگری نیز در مرورگر‌ها وجود دارند. به عنوان مثال با استفاده از فایرفاکس می‌توانید با دوستان خود تماس تصویری برقرار کنید که این قابلیت Firefox Hello نام دارد. اِج نیز در این زمینه به واسطه کورتانا درخشان ظاهر شده است. دستیار صوتی مایکروسافت که در اِج نیز تعبیه شده است عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. کورتانا می‌تواند اقدام به خواندن محتوای سایت بکند و یا وب‌سایتی را به لیست علاقه‌مندی‌های شما بیافزاید. این دستیار صوتی یکی از دلایل قوی برای استفاده از مایکروسافت اِج است.
بهترین مرورگر
کدام مرورگر بهترین گزینه است؟

عملکرد اِج خوب است و حالا تبدیل به رقیبی برای سایر مرورگرها شده است. با این حال اِج هنوز به خوبی که مایکروسافت از آن سخن می‌گفت نیست. عدم قابلیت پشتیبانی از افزونه‌ها و امکان یکپارچه‌سازی بین دستگاه‌های مختلف، باعث نزول جایگاه این مرورگر در لیست ما شده است. البته اج در ابتدای راه است و مایکروسافت سخت در حال توسعه‌ی آن است و انتظار داریم در نسخه‌های بعدی پشتیبانی از افزونه‌ها به آن اضافه شده و کارایی آن نیز بهبود یابد. فایرفاکس نیز در بنچمارک‌ها و قابلیت پشتیبانی از افزونه‌ها فوق‌العاده بود تا زمانی که در شرایط واقعی تحت آزمایش قرار گرفت و نتوانست نتایج قبلی خود را تکرار کند. اُپرا علی‌رقم داشتن کمبود‌هایی در زمینه امکانات، در گشت و گذار صفحات وب بسیار عالی عمل کرده است و در بنچمارک‌ها و همچنین تست‌های شرایط واقعی بسیار کار‌آمد نشان داده است.

اما از نظر ما در حال حاضر بهترین مرورگر، کروم است. شهرت کروم در زمینه مصرف زیاد حافظه توسط آزمایشات ما نیز ثابت شده است. با این حال عملکرد روان و سریع، پشتیبانی از طیف وسیع افزونه‌ها و وجود امکانات یکپارچه سازی گسترده، کروم را به گزینه مناسبی تبدیل کرده است.

به همین دلیل انتخاب ما کروم خواهد بود و در جایگاه بعدی نیز اُپرا قرار خواهد گرفت. شما کدامیک از مرورگرها را ترجیح می‌دهید؟



:: بازدید از این مطلب : 2530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
«دوربین چرخان» مهم‌ترین تفاوت گوشی جدید هوشمند هوآوی بنام Honor 7i است که در چین معرفی شد.


این گوشی 5.2 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است که 3 گیگ رم (حافظه موقت) و 32 گیگ حافظه داخلی و پردازنده اسنپ دراگون 606 ، هشت هسته ای، دو سیم کارته و شبکه نسل چهار دارد.

گوشی Honor 7i اسلات برای اضافه کردن حافظه جانبی نیز دارد و باطری 3100 میلی‌آمپری قدرت فوق‌العاده‌ای به آن داده است.

وجود دوربین چرخان روی گوشی از نوع 13 مگاپیکسلی ساخت سونی با حسگر BSI و لنز 2.0 و 28 میلی‌متری ویژگی متفاوت این گوشی با مدل‌های موجود در بازار است که طراحی جدید هوآوی را نشان می‌دهد. تفکر چرخشی بودن لنز به‌جای چرخاندن گوشی ممکن است در آینده موردتوجه سایر سازندگان نیز قرار گیرد و همه این‌ها بستگی به پذیرش آن از سوی کاربران «سلفی‌باز» دارد.







 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
برنامه منحصر به فردی برای دانلود ویدئوهای آنلاین عرضه شده که توانسته نگاه مخاطبان بسیاری را از نظر سرعت و همینطور کیفیت پخش به خود جلب کند.

کمپانی های فناوری به سمت تولید و عرضه اسمارت فون هایی پیش می روند تا تمامی نیازهای کاربرانشان را پاسخگو باشند. اما از سوی دیگر، نرم افزارهای متنوع و متفاوتی نیز وارد بازار فناوری شده اند تا با داشتن امکانات جدید بتوانند نگاه های بیشتری را به خود جلب کنند. یکی از این برنامه ها «Fastest Video Downloader» نام دارد. کاربران با نصب این برنامه می توانند به مشاهده فایل های ویدئویی بپردازند.

ویدئوها تبدیل به یکی از بخش های مهم دنیای امروز اینترنت شده اند که هر چه سرعت اینترنت بالاتر باشد، می توان شاهد ویدئوهایی با کیفیت و همینطور سرعت بهتر بود. بسیاری از وب سایت ها تنها به پخش آنلاین ویدئو پرداخته و امکانات متفاوتی را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.

اپلیکیشن Fastest Video Downloader یکی از برنامه هایی است که برای دانلود ویدئوهای آنلاین عرضه و با استقبال کاربران مواجه شده است. کاربران با نصب این مرورگر بر اسمارت فون های خود می توانند با ورود به وب سایت یا صفحات مختلفی که به ارائه فایل های ویدئویی می پردازند، گزینه دانلود را انتخاب کرده و شاهد ویدئو مورد علاقه خود باشند.

Fastest Video Downloader مرورگر منحصر به فردی است که نه تنها از سرعت بالایی برای دانلود ویدئو برخوردار است بلکه کیفیت پخش قابل توجهی نیز دارد.  Fastest Video Downloader را نمی توان تنها یک مرورگر دانست زیرا امکان استفاده از آن در برخی از مرورگرهای دیگر نیز وجود دارد. اما کاربرانی که تمایل به دانلود ویدئوهای مختلف یا مشاهده ویدئوهای آنلاین دارند، می توانند از این مرورگر به عنوان یک راه حل مناسب استفاده کنند.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 2494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()